środa, 10 maja 2017

zupa serowo - porowa z pulpecikami

Pyszna, sycąca i szybka :)











pulpeciki:
0,5 kg mięsa mielonego (sprawdzi się wieprzowe jak i drobiowe)
1 jajo
2 ząbki czosnku zmiażdżonego (opcjonalnie)
0,5 namoczonej, odciśniętej i zmielonej z mięsem kajzerki
1 mała cebula
sól, pieprz mielony

dodatkowo:
2 średnie pory (tylko biała i seledynowa część)
3 serki topione śmietankowe po 100 g (razem 300 gramów, mogą być również smakowe)
2 garście włoszczyzny mrożonej krojonej w paski
sól, biały lub czarny mielony pieprz
2 liście laurowe
około 2 litrów bulionu warzywnego lub drobiowego
1 łyżka masła lub oleju do zblanszowania porów

dodatkowo do podania:
grzanki, makaron, ryż lub ziemniaki 
siekana natka pietruszki lub koperek


Mięso wymieszać dokładnie z jajem, kajzerką, drobno posiekaną cebulą, przyprawami, następnie uformować kuleczki nieco większe od orzecha włoskiego.




Mięso wrzucić do gotującego bulionu, dodać liście laurowe, zagotować mieszając delikatnie (można zdjąć szumy jeśli komuś przeszkadzają), trzymać na gazie pod przykryciem przez około 15 minut, potem wrzucić włoszczyznę, zagotować.




W tym czasie na maśle lub oleju krótko przesmażyć posiekane w paseczki pory, wrzucić do zupy, gotować około 5 minut.




Na koniec wrzucić pokrojone na mniejsze kawałki serki topione, podgrzewać na małym ogniu do ich całkowitego rozpuszczenia, doprawić finalnie.




Podawać z grzaneczkami, makaronem, ziemniakami lub ryżem i siekaną zieleniną.
Uwaga: Jeśli podajemy z ziemniakami wrzucamy je pokrojone w kostkę razem z włoszczyzną.



11 komentarzy:

  1. Takiej zupy szukałam na te paskudne zimne dni, które serwuje nam maj. Już jutro zagości na moim stole mam jedynie nadzieję, że uda mi się ugotować na tyle dużo, że będę mogła zjeść choć dwa talerze. Uwielbiam pory, a w sklepie obecnie jest ich mnóstwo! Czuję, że ta zupa mnie doskonale rozgrzeje.

    OdpowiedzUsuń
  2. rozgrzeje na pewno ! życzę smacznego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam,moje dziecko z warzyw je tylko ziemniaki więc żeby przemycić inne miksuję je. Czy tu mogę też zastosować ten patent? Pozdrawiam Anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahaha, znam to z utopsji :))), pewnie, będzie pysznie

      Usuń
  4. Pani Ewo, zupa jest przepyszna! Gęsta i sycąca. Rewelacja :) Bardzo dziękuję za przepis :) Pozdrawiam, Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ogromnie się cieszę, dziękuję za wieści, pozdrawiam gorąco !

      Usuń
  5. Nie spotkałam się jeszcze z zupą z pulpetami, ale mogę z czystym sumieniem polecić! Będę tu częściej zaglądać! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)