środa, 23 października 2013

barszcz czernichowski

Bardzo bogata smakowo zupa, przepyszna, aromatyczna, szybka w przygotowaniu, jeśli fasolę ugotujemy sobie wcześniej :)



  • około 200 - 250 gram białej kapusty
  • 250 gram kabaczka
  • 3 - 4 średnie ziemniaki
  • 1 średnie winne jabłko
  • 1 cebula
  • 2 garście mieszanki warzywnej włoszczyzna krojona w paski
  • 200 gram ugotowanej fasoli Jaś
  • łyżka masła
  • 3 łyżki gęstej kwaśnej śmietany 18%
  • 1 łyżka koncentratu pomidorowego
  • liść laurowy
  • około 2 litrów bulionu warzywnego (może być z kostki)
  • 2 średniej wielkości buraki
  • vegeta, sól, pieprz


Do wrzącego bulionu wrzucamy liść laurowy, drobno poszatkowaną kapustę, kabaczka i ziemniaki pokrojone w kostkę, włoszczyznę oraz starte na dużych oczkach jabłko. Całość gotujemy pod przykryciem około 15 minut, następnie na maśle, przez około 5-6 minut, podsmażamy posiekaną cebulkę oraz buraki starte na dużych oczkach, warzywa przekładamy do gotującej się zupy i wszystko gotujemy około 10 minut. Pod koniec gotowania wrzucamy odcedzoną ugotowaną fasolę, doprawiamy i zagotowujemy, wyłączamy gaz, po chwili dodajemy śmietanę.

Na talerzach zupkę posypujemy siekaną zieleniną (pietruszką, koperkiem).



2 komentarze:

  1. Bardzo mi miło, Pani Ewo. Ja także chętnie przeglądam Pani przepisy na różne pyszności. Serdecznie zapraszam na nasze blogi :-))

    OdpowiedzUsuń
  2. oooo, ja, rodowita czernichowianka po raz pierwszy słyszę, że jest taki barszcz...wstyd! muszę koniecznie nadrobić i zrobić:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)