piątek, 6 maja 2016

sernik z jogurtów greckich z brzoskwiniami

Delikatny jak obłoczek, piankowy niby sernik, pyszny, leciutki i orzeźwiający, pychotka !











ciasto kruche:
3 szklanki mąki pszennej
6 żółtek
250 gramów zimnego masła lub margaryny
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
0,5 szklanki cukru
2 płaskie łyżki cukru z wanilią
szczypta soli

masa sernikowa:
1200 gramów jogurtu greckiego (miałam 3 kubeczki po 400 gramów każdy)
1 pełna po brzegi szklanka cukru (jeśli lubicie słodsze ciasta dajcie jeszcze dodatkowo 3 kopiaste łyżki)
6 białek
szczypta soli
2 budynie waniliowe lub śmietankowe bez cukru (razem 80 g proszku)
2 łyżki cukru waniliowego

dodatkowo:
1 puszka brzoskwiń
ewentualnie cukier puder do posypania



Mąkę przesiewamy z proszkiem do pieczenia, cukrami i solą,  dodajemy masło, siekamy drobno, wbijamy żółtka, zagniatamy kruche ciasto.




Ciasto dzielimy na dwie części: 1/3 i 2/3. Mniejszą część zawijamy w folię aluminiową, wkładamy do zamrażarki.




Blaszkę 25x40 cm wykładamy papierem do pieczenia, dno wylepiamy większą częścią ciasta (boczki podnosimy na około 1 cm), nakłuwamy w wielu miejscach.




 Potem wkładamy do piekarnika nagrzanego do 190 stopni i podpiekamy przez około 15 minut, ciasto wyjmujemy i schładzamy.
Białka ubijamy na sztywno ze szczyptą soli, wsypujemy cukier i cukier waniliowy, miksujemy do uzyskania gładkiej bezy. 
Następnie dodajemy proszek budyniowy, ucieramy na jednolitą masę mikserem.




Potem dodajemy stopniowo jogurt grecki i mieszamy delikatnie łyżką, do połączenia składników. Następnie do masy dodajemy osączone z zalewy i pokrojone na mniejsze cząstki brzoskwinie, mieszamy łyżką.




Masę jogurtową wylewamy na podpieczony i schłodzony spód. 




Mniejszą część ciasta wyjmujemy z zamrażarki i na wierzch ścieramy je na dużych oczkach.




Ciasto wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczemy przez około 50 minut, do zezłocenia ciasta na wierzchu.

UWAGA:
Przez pierwsze 30 minut po wyłączeniu piekarnika nie otwieramy drzwiczek, po upływie wyżej wymienionego czasu uchylamy je delikatnie i schładzamy ciasto przez 60 minut, następnie wyjmujemy je na blat.
Jeszcze ciepłe  możemy posypać cukrem pudrem.



53 komentarze:

  1. Wygląda pysznie tak słonecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. robiłam podobny, tylko na bazie kwaśnej śmietany , rewelacyjny ... az jutro zrobie z twojego przepisu

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny Ci wyszedł!!! ja robie bardzo podobny -jest pyszny

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo smakowity pomysł. Pozdrawiam serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lekkie, delikatne, nie za słodkie ciasto. Szybko się robi i tak samo szybko znika mimo, iż na prawdę wychodzi duża blacha!!! Bardzo dziękuję za bardzo smaczny przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że smakował :))))))), miłego dzionka Moniko ! :)

      Usuń
  6. Wygląda naprawdę pysznie :) Na pewno wypróbujemy ten przepis w domu :)

    Pozdrawiamy,
    Szybka Pizza :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwsze ciasto jakie upiekłam w życiu. Wyszło idealnie a smakuje jeszcze lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciasto proste, a pyszne! Zrobilo duze wrazenie na gosciach, wiekszosc uwazala, ze to klasyczny sernik;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Siedzi wlasnie w piecu od 15 minut...Bardzo bym chciała by się UDAŁ! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pewno się uda, a ja mam nadzieję, że będzie smakował :))

      Usuń
  10. Własnie zabieram sie juz 2gi raz do zrobienia tego ciasta i naprawde jest tak puszyste delikatne i tak smaczne ze ojejku mmmm poprostu pychotka !!!!! polecam

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda pysznie! Jakie proporcje na formę 24x40 cm?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciasto kruche bez zmian, masa śmietanowa x 0,5

      Usuń
  12. witam, czy do masy serowej składniki mają być w temperaturze pokojowej? pozdrawiam, Agata

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam miło
    Bardzo dobry przepis i ciasto wyborne,robiłam je już drugi raz,tylko z tą różnicą,że ja zamiast brzoskwiń dodałam sezonowe świeże śliwki/węgierkę dąbrowicką/,puszkowe owoce lepsze będą zimą :)

    OdpowiedzUsuń
  14. upiekalam to ciasto i wnuki po prostu nie mogli sie najesc .Babciu to ciasto to pychotka.

    OdpowiedzUsuń
  15. Pani Ewo to znowu ja, chce zrobic sernik na jogurtach ,rozumie ze do ubitych białek z cukrami dodajemy proszek budyniowy i potem jogurt a na koncu pokrojone brzoskwinie?

    OdpowiedzUsuń
  16. pychota, właśnie jem ostatni kawałek ;) wykonanie proste i szybkie co dla mnie matki niemowlaka ma duże znaczenie. dziękuję za fajny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  17. Dzień dobry, w kwestii pieczenia ciast stawiam pierwsze kroki. Pani przepis bardzo mi się podoba, ale chciałabym go zmodyfikować i w związku z tym mam dwa pytania : Nie mam brzoskwiń, czy spokojnie mogę użyć zamiast nich ananasów z puszki? Chciałabym też, żeby ciasto było kakaowe, myślałam, żeby dodać np 1,5 łyżki kakao, czy zwiększyć wtedy ilość jakiś innych składników przy tym cieście? Pozdrawiam, Ania.

    OdpowiedzUsuń
  18. można użyć ananasów, jak najbardziej, dobrze je osączyć na sitku, można do ciasta sypnąć kakao, myślę, że spokojnie wystarczy 1 łyżka, tą ilość odjąć od ilości mąki w przepisie, poza tym nic nie zmieniamy

    OdpowiedzUsuń
  19. Własnie siedzi w piekarniku. Juz nie moge się doczekać aż go wyciągnę ;-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam sernik wyszedl rewelacyjnie puszysty rozplywajacy sie w ustach tylko pieklam 75 min i nie podpiekalam spodu pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Będę próbować.Pięknie wygląda.pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  22. Jak piec, na 2 grzałki górną i dolną?

    OdpowiedzUsuń
  23. Jak piec, na 2 grzałki górną i dolną?

    OdpowiedzUsuń
  24. Czy ciasto trzeba trzymać w lodówce?

    OdpowiedzUsuń
  25. tak, najlepiej, na 20 minut przed pokrojeniem wyjąć z lodowki

    OdpowiedzUsuń
  26. Też robię taki ale z kwaśnej śmietany i jest też bardzo pyszny 😊

    OdpowiedzUsuń
  27. wygląda smakowicie :-) Zapisuje do zrobienia :-)

    OdpowiedzUsuń
  28. Zakochałam się tym serniczku ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ciasto wyborne ,piekę już drugi raz.Pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  30. A czy masło ma być roztopione do ciasta? Czy całe tylko pokrojone? 😊

    OdpowiedzUsuń
  31. Czy można dodać owoce sezonowe np maliny, borówki zamiast brzoskwiń?😊

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja zrobiłam w sobotę z malinami. Mimo zastosowania się do instrukcji studzenia opadł mi sporo :-( ale i tak jest pyyyszny, jeszcze będę go piec :-)
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  33. To było chyba pierwsze ciasto jakie wyszperałam na tym blogu-bo ktoś udostępnił na Facebooku inny przepis z tego bloga. Tak wciągnęło mnie przeglądanie innych przepisów, że jestem tu stałym bywalcem. Ten sernik robię w co drugi weekend, gdyż nie należy do drogich ciast. Polecam nie tylko to ciasto, ale wiele innych z tego bloga.

    OdpowiedzUsuń
  34. Ciasto genialne,pyszne i ogromne. Dziekuje.

    OdpowiedzUsuń
  35. Wyrósł pięknie ale popekal dlaczego?? Składniki były wszystkie w temp pokojowej 😑

    OdpowiedzUsuń
  36. On jest bardzo puszysty, też mi czasem pęka, za to będzie rozpływał się w ustach:)

    OdpowiedzUsuń
  37. Jest bardzo dobry szybki pychotka dziekuje za dobry przepis

    OdpowiedzUsuń
  38. Przepyszny,lekki, a najlepszy jak się kończył po dwóch dniach,oczywiście zostaje z nami na stałe,dziękuję za klarowny przepis

    OdpowiedzUsuń
  39. Bardzo delikatny, puszysty. Niestety opadł mi sporo. Z przepisu wychodzi całkiem spora blacha, i robi się go dosyć szybko.

    OdpowiedzUsuń
  40. Robiłam go już wiele razy, czasem na ciemnym cieście czasem daje kg sera z wiaderka i jeden jogurt grecki 400gram wysoki pyszny NAJLEPSZY polecam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)