piątek, 3 lutego 2017

ciasto łaciate z masą sernikową

Delikatne, sernikowe, rozpływające się w ustach, tak można określić to ciasto, zachęceni? ... (uhm). To prawidłowo :)))








ciasto białe:
150 gramów mąki ziemniaczanej
50 gramów mąki pszennej tortowej
1 szklanka cukru
szczypta soli
1 łyżka octu 10%
0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
6 białek

ciasto ciemne:
6 całych jaj
3/4 szklanki cukru
1 szklanka mąki pszennej tortowej
szczypta soli
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
2 płaskie łyżki ciemnego kakao

masa sernikowa:
1 kg twarogu półtłustego (zmielonego lub twaróg w wiaderku)
1 szklanka cukru
1 łyżka cukru z wanilią
6 żółtek
200 gramów miękkiego masła lub margaryny
1 paczuszka budyniu waniliowego lub śmietankowego bez cukru
1 łyżeczka mąki ziemniaczanej (z górką)
0,5 szklanki zimnego mleka

polewa czekoladowa KLIK
wiórki kokosowe

Ciasto białe.
Białka ubijamy na sztywno ze szczyptą soli, potem wsypujemy cukier, miksujemy na szklistą bezę na najszybszych obrotach, następnie przesiewamy mąki z proszkiem do pieczenia, dodajemy ocet, trzepaczką rózgową lub krótko, na wolnych obrotach miksera łączymy składniki.





Ciasto ciemne.
Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli, dodać cukier, zmiksować na szklistą bezę, potem wrzucić żółtka, krótko zmiksować. Następnie dodać mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia i kakao, zmiksować do połączenia składników na średnich obrotach.




Blaszkę o wymiarach 25x35 cm wyścielić papierem do pieczenia, kłaść po łyżce ciasta ciemnego i białego naprzemiennie, aż do wykończenia obu mas. Na końcu można przemieszać delikatnie za pomocą patyczka do szaszłyków, ale nie mocno.






Piekarnik nagrzać do 180 stopni, włożyć ciasto i piec około 45 - 50 minut, do suchego patyczka (funkcja grzania góra - dół, bez termoobiegu, na środkowym poziomie).
Ciasto wystudzić, potem przeciąć na trzy blaty.

UWAGA: Ciasto lepiej się przetnie jeśli upieczemy je dzień wcześniej.





Masa sernikowa:
Proszek budyniowy i łyżeczkę mąki ziemniaczanej rozprowadzamy dokładnie w zimnym mleku.
Żółtka utrzeć z cukrami na puszystą masę, dodać miękki tłuszcz, zmiksować przez minutkę.





Do sporego rondla przekładamy twaróg, dodajemy masę żółtkową, na wolnym ogniu podgrzewamy mieszając cały czas, do połączenia składników.





Kiedy masa zacznie się gotować, jednym ruchem wlewamy roztwór budyniowy i mieszając intensywnie zagotowujemy do zagęszczenia masy.




Sernik studzimy do temperatury ciała często mieszając by nie utworzył się "kożuch".

Do blaszki wyścielonej papierem do pieczenia po cieście czarno białym, wkładamy pierwszy blat ciasta i wykładamy na niego połowę masy serowej, przykrywamy drugim blatem.




Potem na drugi blat wykładamy pozostałą masę sernikową, wygładzamy powierzchnię, przykrywamy trzecim blatem, lekko dociskamy.




Ciasto wkładamy do lodówki do stężenia (około 2 godzin).
Po tym czasie wypiek możemy polać polewą czekoladową (KLIK) i posypać dekoracyjnie wiórkami kokosowymi.

Ciasto będzie ładnie się kroić po kilkunastu godzinach chłodzenia w lodówce.






76 komentarzy:

  1. wygląda pięknie i właśnie wyobrażam sobie jak musi smakować

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi siè baaaaardzo podoba,przygotujè na dzien 08-o2 (urodziny mojego mèza....85 :))
    Po urodzinach napiszè komentarz..ok? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jasne ! Czekam z niecierpliwością :)))

      Usuń
    2. Pani Ewo udal siè!!!gooscie byli zachwyceni!chcialam wstawic zdiècie....(ale noga ze mnie)NIE UMIEè! POZDRAWIAM!!!!

      Usuń
    3. a ma Pani może konto na Facebook? jeśli nie to proszę mi wysłać na maila kuchara78@gmail.com

      Usuń
    4. Właśnie spróbowaliśmy-biszkopt mięciutki,fajnie komponuje się z masą serową,ciekawie wygląda i...wejdzie na stałe do mojego spisu.Dzięki za przepis.P.S.może kiedyś przełożę go masą śmietanową.

      Usuń
    5. będzie smaczny z masą śmietankową i widzę to ciasto jeszcze z kremem czekoladowym

      Usuń
    6. Mniam-z kremem czekoladowym i śliwką delikatnie namoczoną w alkoholu...i tak przepis podstawowy stał się inspiracją do dalszego działania.

      Usuń
    7. Gotowany ser - trochę bałam się zacząć ale upiekłam. rewelacyjny, wygląda jak na zdjęciu, mogłam tylko robić z ciasta mniejsze kleksy, wyglądałby wtedy bardziej kolorowo ale i tak ładny .Smak cudowny, delikatny, napewno dołączy do menu urodzinowego bądź świątecznego.Częstowane osoby tym wypiekiem były zachwycone.

      Usuń
    8. przepis łatwy w wykonaniu, ja jednak preferuje bardziej aromatyczne ciasta i w kolejnym wydaniu nasączę w trakcie przekładania spody.

      Usuń
  3. Tak wiele warstw, że nie wiem od czego zacząć! Wygląda super. :)
    https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Koniecznie to musze wypróbować ☺

    OdpowiedzUsuń
  5. Takiego jeszcze nie piekłam.Wygląda apetycznie.Z taką masą serową super też smakuje🙋

    OdpowiedzUsuń
  6. Upiekłam go ponieważ nie mogłam się oprzeć... Jest prze pyszny 😋
    Pozdrawiam
    Magda K

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wspaniale, cieszę się bardzo, pozdrawiam Magdo

      Usuń
    2. Witam upiekłam właśnie trochę pozmieniałam, podzieliłam ciasta na 3 części i piekłam 3 placki czarno biale osobno, upieczone placki posmarowałam trochę konfiturą wiśniowa i na konfiturę masa serowa jutro degustacja,wygląda apetycznie
      Dziękuję za przepis

      Usuń
  7. Na jaki wymiar blaszki jest ten przepis??

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziekuje za przepis na pewno wyprobuje.

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam. Mam pytanie czy nasączała pani blaty ciasta.

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam. Mam pytanie czy nasączała pani blaty ciasta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie, nie nasączałam, masy jest sporo, wg mnie nie trzeba, poza tym masa biała jest jak pianka, jak za bardzo namoknie wtedy będzie ciapka

      Usuń
  11. Bardzo elegancko się prezentuje!

    OdpowiedzUsuń
  12. To opakowanie budyniu ma być na 1/2 litra czy na 3/4 ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale w przepisie jest pól szklanki a nie litra

      Usuń
    2. do tego ciasta nie gotujemy tradycyjnego budyniu, tylko proszek budyniowy bez cukru rozpuszczamy w 0,5 szklanki mleka i postępujemy jak w instrukcji

      Usuń
  13. Jutro będę piekła, mam nadzieję że wszystko wyjdzie tak jak u pani pozdrawiam 😊

    OdpowiedzUsuń
  14. Dzisiaj robie z jasnym biszkoptem ( mała modyfikacja, bo gość uczulony na kakao )ale nastepnym razem będzie kolorowy ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z jasnym też będzie fajnie smakowało i wyglądało, smacznego !

      Usuń
    2. Ciasto wyszło pyszne,wszystkim smakowało 😊 dziękuję za przepis 😃 pozdrawiam i będę częściej zaglądać na pani przepisy 😊

      Usuń
    3. cieszę się bardzo i zapraszam serdecznie, również pozdrawiam :)

      Usuń
  15. A mi nie wyszło. Albo wyszło tylko to nie nasze smaki. Pól ciasta poszło do śmieci :( Jak to moja szefowa powiedziała: "białe ciasto smakuje jak wióry" i miała rację. Może lepsze by było z białym biszkoptem zamiasta samych białek z mąką. Trudno. Ale warto probowac. Może komuś innemu posmakuje. Pozdrawiam Anna K.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciasto białkowe jest specyficznym ciastem, tzw szyfonowym, ma inną strukturę i smak, ale zawsze warto spróbować, dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  16. Wlasnie rosnie w piecu. Nie moge sie doczekac, czy mi sie uda 😀

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciasta w twoim wykonaniu są bajeczne, nie wiem czy je jeść czy podziwiać, a może jedno i drugie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Witam
    Upiekłam , udało się jutro rano będzie degustacja .
    świetny blog , wspaniałe przepisy ,na pewno nie jeden jeszcze wypróbuję :).
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam. Placek upieczony i na drugi dzień prawie cały zjedzony. Wszyscy zachwyceni plackiem i ja również. �� Na pewno nie raz zagości u mnie w domu.

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo smakowicie wygląda to ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Upieklam placek bardzo dobry w smaki puszysty ;-) jedynie co to do masy dałabym masło bo dodając margarynę masa wychodzi sucha.

    OdpowiedzUsuń
  22. Pani Ewo, ja mam takie pytanko: czy jest gdzieś na tej stronie opcja wydrukowania przepisu? Chciałabym podzielić się Pani przepisami, które już wypróbowałam, np. z mamą, czy babcią, które nie mają dostępu do internetu... no i chciałabym sobie ułatwić sprawę ;) czy może jest taka opcja, a ja nie potrafię jej znaleźć ? :) z góry dzięki za pomoc :) Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magdo, jestem Ewa :), więc tak, najpierw trzeba wejść w dany przepis, potem w lewym górnym rogu stronki będzie przycisk "Print", kliknąć w niego o gotowe :), pozdrawiam :)

      Usuń
    2. a i jeszcze...zdjęcia można sobie wykasować jakby co

      Usuń
    3. o ja gapa! :) dziękuję Ewo, będę teraz mogła się dzielić Twoimi przepisami bez ograniczeń :)

      Usuń
  23. Super przepisy i zdjęcia. Podoba mi się,że jest pokazany każdy etap jak co robić..... :) Pop prostu super. Dużo pracy pani wkłada :) Pozdrawiam Ewa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zawsze na innych blogach brakowało mi instrukcji, bo nie zawsze wszystko z tekstu wynika, racja, pracy nad takim przepisem jest więcej, ale satysfakcja spora :)), serdeczności Ewuniu, ja też jestem Ewa :)

      Usuń
  24. Wlaśnie upiekłam mam nadzieję że jutro fajnie się będzie kroił :) :)

    OdpowiedzUsuń
  25. U mnie właśnie chłodzi się w lodówce. Jak skosztujemy, odezwę się czy wart jest grzechu ... :)

    OdpowiedzUsuń
  26. witam serdecznie ,upekłam ciasto na swieta był przepyszny i pieknie wyglada a w dodatku jest z nim na prawde mało pracy .Przepis juz rozleklamowałam i kolejna osoba upiekła i jest rowniez zachwycona.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ciasto już upieczone, czekam aż masa sernikowa się ostudzi i będziemy jutro smakować. Mam jutro gości więc testerzy się przydadzą. To już 3 ciasto z Twojego Bloga zrobione w tym tygodniu przeze mnie.
    Jak dotąd najbardziej smakowała im Marysieńka.
    Ewa które ciasto w smaku przypomina Marysieńkę, chciałabym zrobić jakieś inne na komunie córce, bo była tym ciastem zachwycona , a nie chciałabym powtarzać tego samego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moniko, szacun wielki ! :-***
      Hmmm, można byłoby sie przyjrzeć ciastom: "Barwy jesieni", "Delicjusz", "Diabełek" (on jest na tortownicę 24 cm), Jamajka tez jest fajna, bo delikatna, to tak na szybko, wszystkie w zakładce "Ciasta"

      Usuń
  28. Dzięki za podpowiedź, na dwa kolejne się skuszę- ale w następnym tygodniu. Bo w tym tygodniu słodkości już na nie brakuje ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  29. Coś nie zsiada mi się ta masa sernikowa! Podciekła pod spód ciasta i mimo upływu trzech godzin dalej jest "ciapata".Co zrobiłam nie tak? Trzymałam się ściśle Twojego przepisu!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Danusiu, jesli wszystko było jak w przepisie, musi byc dobrze ! :) trzeba dać mu czas

      Usuń
  30. No! Udało się! Ciasto jest boskie! Goście zachwyceni!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  31. ciasto pyszne zrobilam i jest rewelka

    OdpowiedzUsuń
  32. Robiłam na Wielkanoc, gdzie trafiło w podróż do rodziny. Następnie na Chrzciny , wtedy goście poznali sekretny smak mojego ulubionego ciasta z sera gotowanego. Dzieci były zachwycone zarówno smakiem, jak i wyglądem. Polecam, bo jest warte uwagi.

    OdpowiedzUsuń
  33. rewelacja !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    trochę masa zaczęła pryskać przy gotowaniu, ciasto po upieczeniu nie sądziłam że dam radę przeciąć na 3 placki....ale okazało się że bez problemu można to zrobić, piękne i pyszne !!

    OdpowiedzUsuń
  34. Co to znaczy maka ziemniaczana z "gorka"?

    OdpowiedzUsuń
  35. Witam. Jakiego twarogu Pani uzyla?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdaje się, że wiaderkowego Dr. Oetkera

      Usuń
    2. Wlasnie ciasto jest w piekarniku. Jutro dam znac jak wyszlo Serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  36. Upiekłam to ciasto na święta,zrobiło furorę.Rewelacja,dziękuję za przepis.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  37. Upiekłam, brakuje jeszcze polewy , spróbowałem gdy ser jeszcze był ciepły. Jest bardzo smaczne i super wygląda. Dzięki za przepis. Pozdrawiam Ewa

    OdpowiedzUsuń
  38. Witaj.
    Zachęciło mnie zdjęcie i opis więc zajrzalam na Twojego bloga. Ciasto będę piekła na święta. Mam nadzieję ze sie uda. Wcześniej nie wypróbuję bo nie możemy jesc słodkiego itd. Tylko na swieta pozwalamy sobie na ciasta i inne. Zobaczymy jak wyjdzie. Bardzo lubie nowości. A przepis jest bardzo przejrzyscie napisany. Super.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  39. Na sam widok ślinka cieknie koniecznie muszę wypróbować ten przepis. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  40. Dziękuję za przepis p. Ewo jutro będę je piekła akurat mamy spotkanie sasiedzkie więc przepis jak znalazł na tak upalne dni myślę że będzie im smakować później napiszę jak sąsiedzi zdegustuja dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  41. zrobiłam wg przepisu i wyszło idealnie, właśnie zabieram się do ponownego zrobienia

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)