poniedziałek, 14 października 2013

tarta z gruszkami i zalewą

Szybkie ciacho pachnące gruszkami, wanilią i migdałami :)





  • ciasto:
  • 250 gram mąki pszennej
  • 90 gram cukru
  • 1 jajo + 1 dodatkowe żółtko
  • 1 łyżka cukru z wanilią lub wanilinowego
  • 100 gram masła
  • płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • nadzienie: około 600 - 700 gram gruszek (dałam Konferencje)
  • zalewa:
  • pół szklanki słodkiej śmietanki (dałam 18%)
  • 3 jaja
  • ziarenka z połowy laski wanilii lub parę kropel aromatu waniliowego
  • 2 łyżki cukru
  • 1,5 garści płatków migdałowych


Z mąki, jaja, żółtka, cukrów, proszku do pieczenia, masła zagnieść sprawnie kruche ciasto, włożyć je do lodówki na 60 minut.

Gruszki obrać, pokroić na połówki, ponacinać grzbiety.

Jaja zmiksować z cukrem, połączyć ze śmietanką i ziarenkami wanilii, wymieszać.

Schłodzonym ciastem wylepić natłuszczoną formę do tarty (miałam 26 cm), ponakłuwać widelcem i zapiec około 10 minut w temperaturze 200 stopni. Ciasto wyjąć, ale nie wyłączać piekarnika. Ciasto zaraz po wyjęciu posmarować konfiturą morelową, od razu poukładać gruszki, szybko zalać zalewą, posypać płatkami migdałowymi, wstawić do nagrzanego piekarnika i piec około 25 minut w tej samej temperaturze co wcześniej spód, czyli 200 stopni.


2 komentarze:

  1. ...z gruszkami pychota :). Wyszła Ci naprawdę pięknie. U mnie zalega w piwnicy ich makabryczne ilości. Trzeba coś z tym zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniami :) Uwielbiam to połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)