czwartek, 19 grudnia 2013

drobiowe mielone z pieczarkowym farszem

Mój pomysł na smaczny obiad :)




  • 3 średnie filety drobiowe
  • 1 namoczona w mleku, a potem odciśnięta kajzerka
  • 2 zmiażdżone ząbki czosnku
  • 1 płaska łyżka bułki tartej
  • sól, pieprz, słodka papryka
  • farsz:
  • 150 gramów pieczarek
  • 1 średnia cebula
  • 1 płaska łyżeczka bułki tartej
  • sól, pieprz
  • dodatkowo: mąka pszenna do obtaczania kotletów

Pieczarki dokładnie umyć, pokroić na małe kawałki, cebulę posiekać.
Na rozgrzany olej wrzucić pieczarki, smażyć, kiedy wytracą już wilgoć i zaczną się rumienić, wrzucić do nich cebulę, smażyć wszystko mieszając do zeszklenia cebuli, następnie posolić i dodać pieprz, wyłożyć farsz do miseczki (bez tłuszczu), dodać 1 łyżeczkę bułki tartej, schłodzić.

Mięsko zmielić w maszynce razem z bułeczką (najlepiej na tych najdrobniejszych oczkach). Wymieszać je z bułką tartą, czosnkiem, przyprawami, wyrobić gładką, jednolitą masę.
Omączonymi dłońmi odrywać kawałki mięska jak na standardowe kotlety, rozpłaszczać je w dłoni, nakładać farsz, zlepiać i formować kotlety, obtaczać je w mące, smażyć na złoto na oleju.

Danie podałam z pure ziemniaczanym i surówką z białej kapusty z sosem chrzanowym.







1 komentarz:

  1. Zachęcająco wyglądają te kotleciki. Faszerowane robiłam, ale nie z mielonego. A tu proszę, takie pyszne danie Ci wyszło. Przepis godny zapisania i powielenia. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)