niedziela, 20 października 2013

sernik z białą czekoladą i karmelem

Udał mi się eksperyment z białą czekoladą i to nawet bardzo :))))). Ciacho jest bardzo delikatne, kremowe, nie za słodkie (brałam pod uwagę sporą słodycz karmelu), przepyszny mi wyszedł :)))) Jeśli lubicie takie delikatne serniki, polecam również sernik czekoladowy :)






  • spód ciasteczkowy:
  • 140 gram pokruszonych na piasek ciasteczek zbożowych (używam maślanych z Biedronki)
  • 70 gram rozpuszczonego, schłodzonego masła
  • masa serowa:
  • 1 kg sera w wiaderku (dałam Dr. Oetker)
  • 4 jaja
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 200 gram białej czekolady (dałam Wedel)
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1,5 łyżki cukru waniliowego
  • 100 gram śmietany kremówki 30%
  • 400 gram karmelu krówkowego (polecam firmy Gostyń)



Ser i śmietankę wyjąć dwie godziny przed pieczeniem z lodówki, aby się ogrzały.



Pokruszone dokładnie ciasteczka wymieszać z masłem. Wylepić nimi spód tortownicy o średnicy 22 cm, ugnieść, zapiec około 10 minut w temperaturze 190 stopni, schłodzić.


Z sera odlać serwatkę, która się wydzieliła na powierzchni, utrzeć z cukrem i cukrem waniliowym.

Do masy dodać mąkę ziemniaczaną, zmiksować dokładnie.


Następnie dodajemy śmietanę kremówkę (nie ubitą), i znów chwilkę miksujemy, dodajemy po jednym jaju, ucieramy.


Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej, lekko ją schładzamy (ma być lekko ciepła i wciąż płynna), dodajemy do niej 2 łyżki masy serowej ( w ten sposób ją hartujemy i nie zrobią nam się grudki po dodaniu do sera), następnie przekładamy masę czekoladową do sera i miksujemy (blenderem koniecznie).

Masę wykładamy na ciasteczkowy spód, wyrównujemy powierzchnię. Pieczemy od 40-60 minut w temperaturze 160 stopni (sernik ma być ścięty, a nie upieczony).*
Studzimy przy uchylonych drzwiczkach piekarnika przez 60 minut, potem wyjmujemy na blat, kiedy ciasto uzyska temperaturę pokojową, wkładamy na parę godzin do lodówki.

Kiedy sernik będzie już dobrze schłodzony, smarujemy go karmelem i wygładzamy powierzchnię, ponownie schładzamy parę godzin w lodówce.

* Sernik nie ma prawa urosnąć więcej niż 0,5 cm, jeśli zauważymy, że się skubaniec podnosi, obniżamy temperaturę do 150 stopni i lekko wydłużamy czas pieczenia.



72 komentarze:

  1. Ewo toż to cudo jest, nie sernik:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Musiał być pyszny, skubaniec :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaki kremowy :D Plus karmel, pyszności <3 Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Od patrzenia na ten sernik aż zgłodniałam, zjadłabym :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gosiu, bardzo dziękuję :)
    Michalinko, kurcze, był ! :)))
    Nashelly, tak, to jest połączenie idealne (o ile nie przesadzi się z cukrem w serniku, a ja nie przesadziłam) :))
    Klaudio, zapraszam na kawałek w takim razie :))

    OdpowiedzUsuń
  6. O mamuniu, ależ to cudownie wygląda! Karmel i biała czekolada... Słodko musiało być :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba będzie za mną chodził, a wcale tak często nie mam ochoty na serniki ;)... kocham karmel w nieprzesłodzonych ciastach!

    OdpowiedzUsuń
  8. No teraz to mnie powaliłaś..... Niesssamowity! Jesteś stworzona do serników! Wspaniały!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda znakomicie ! Az ślinka leci :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten sernik i inne Twojej produkcji wyglądają świetnie. Aż chciałoby się zjeść choć kawałek.
    Ja na swoim blogu mam tylko jeden przepis na sernik z czekoladowym spodem. Zerknij w wolnej chwili.

    OdpowiedzUsuń
  11. jest naprawde pyszny i szczerze, nie czekałam i nie chłodziłam go tylko odczekałam jakieś 5 godzin aż wystygł i już był konsumowany, zamiast karmelu krówkowego zrobiłam czekoladę na śmietanie 30 % i udekorowałam wierzch. jest on obłedny.
    polecam, na pewno się uda każdemu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo, bardzo się cieszę, że smakował i serdecznie pozdrawiam ! :)))

      Usuń
  12. Zrobiłam wczoraj i został już tylko kawałeczek ;-) Jest obłędny.
    Nie miałam małej tortownicy więc zrobiłam w takiej 28cm, wyszedł niższy ale co tam. W smaku cudo ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i to jest najważniejsze, że smakował, suuuper :)

      Usuń
  13. wyszedł jakby to nazwać "mazisty" i zapychający!!taki mabyć czy cos zle zrobiłam??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak ma być, ma być kremowy, mega zapychający i delikatny, to inny rodzaj sernika niż te typowo pieczone, wygląda na to, że wyszedł Ci ok, on potrzebuje długiego chłodzenia w lodówce, najlepiej przez całą noc, wtedy będzie miał bardziej zwartą strukturę

      Usuń
  14. Ten sam sernik jest również na tej stronie http://nk.pl/#profile/5822280/gallery/album/3/891

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :((((, nawet nie mam jak tego sprawdzić, bo nie posiadam tam konta :(

      Usuń
  15. Witaj, dzis podalam ten sernik moim urodzinowym gosciom. Bardzo im smakowal. To kolejna pozycja z mojej listy "Twoich" pysznosci. W kolejce czeka jeszcze wiele przepisow. Dziekuje. Twoja wierna fanka Elwira

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elwirko, my ten sernik też bardzo lubimy :)), cieszę się, że Wam smakował no i przede wszystkim: Wszystkiego Najlepszego !!!!, pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  16. bardzo smaczny - piekę go na święta :) znowu ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oooo, ale mnie to "znowu" ucieszyło :)))))) fajnie :)

      Usuń
  17. Serniczek zrobiony czekamy do jutra!!! Napewno będzie pyszny!!! Rano z kawką aż nie mogę się doczekać...mmmmniamm

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mmmmmm, to ja chyba na tą kawkę się wproszę :)))), mam nadzieję, że posmakuje, pozdrawiam nocną porą :)

      Usuń
  18. Blender mam w awarii, coś się stanie jeśli użyje miksera do wymieszania masy serowej z czekoladą?
    Nie muszę chyba mówić że sernik tak mi się spodobał, że jest numerem 1 w repertuarze ciast na święta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tutaj mamy białą czekoladę i nawet jeśli ona całkiem się nie rozpuści w serze to nie będzie tego widać, gdyby była tutaj ciemna czekolada to mogłoby być gorzej, bo wyszłaby straciatella, ale na najszybszych obrotach miksera powinno być ok, a czekolada i tak rozejdzie się po masie w trakcie pieczenia, będzie dobrze

      Usuń
  19. To jest pierwszy sernik, który wyszedł mi tak jak powinien, puszysty, wilgotny, pyszny, a przepis sprzedany już po rodzinie;) dzięki;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Droga Ewo a czy można dać zwykły ser tylko wcześniej dwa razy zmielony.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, oczywiście, tylko śmietany kremówki można dać 150 gramów, jeśli twaróg jest dość zbity (przed mieleniem)

      Usuń
  21. Pani Ewo a jeżeli od początku używałam blendera, masa wyszła bardzo rzadka, mimo wszystko piekę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, masa jest rzadka, taka ma być, sernik jest zwarty, ale kremowy w konsystencji

      Usuń
  22. Nie wiem, który to już raz, ale znów robię ten sernik. Najlepszy jaki kiedykolwiek jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Evelko, tak samo mój syn, to jest jego nr uno :) cieszę się bardzo, pozdrówcia :)

      Usuń
  23. Witam, sernik jest pyszny. Piekę go juz kolejny raz tylko za każdym razem mi wyrasta. W tej chwili tak samo, mimo iż ustawilam temp. 130 st. Co ja robię zle?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmmm, to nam mówi, że jest mu za ciepło, czy to jest 130 z termoobiegiem? lub jest jeszcze jedna przyczyna, że może być za bardzo napowietrzony, a to nam mówi, że trzeba ucierać go trochę krócej, to są dwie przyczyny, które sprawiają, że sernik nadmiernie rośnie

      Usuń
  24. Zrobiłam na święta :) Wyszedł przepyszny! Kolejny Twój przepis cudo :)
    Pozdrawiam
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja bym go upiekla w kapieli wodnej wtedy na pewno nie urosnie tylko sie fajnie zetnie.

    OdpowiedzUsuń
  26. Robilam ten sernik wiele razy zdobiac go polewa z bialej czekolady zamiast masy krowkowej i jest to najdelikatniejszy, najbardziej wilgotny i pyszny sernik jaki jadlam! Moj maz go uwielbia :) POLECAM !

    OdpowiedzUsuń
  27. Dzisiaj robię go po raz kolejny, wspaniale smakuje, rasowy sernik :)
    Dodaję jedynie 1/3 szkl. cukru.
    Polecam ten przepis!

    OdpowiedzUsuń
  28. Pani Ewo, mysli Pani ze mozna dac zwykly spod taki "nieciasteczkowy"??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kruchy? można, ale koniecznie trzeba go najpierw podpiec przez 15 min w 190 stopniach, ostudzić, a potem wyłożyć masę serową

      Usuń
  29. zrobiłam jest przepyszny!!! polecam!!! następny zrobię z podwójnej porcji bo narzekali, że "malizną" czuć :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja też zrobiłam, wszyscy byli zachwyceni. Bardzo delikatny wprost rozpływa się w ustach. POLECAM!!!

    OdpowiedzUsuń
  31. właśnie poszukiwałam jakiegoś prostego a zarazem pysznego serniczka i oczywiście znalazłam go na moim ulubionym blogu u pani Ewy,,,,,będzie na Święta jak znalazł,,,,POZDRAWIAM GOSIA.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trafny wybór, dziękuję, Wesołych i smacznych Świąt :)

      Usuń
    2. Ja również życzę Zdrowych i wesołych ŚWIĄT,,bo tego że będą pyszne to akurat jestem pewna!!!!dziękuję za całoroczne inspiracje które czerpę z pani wspaniałego bloga.

      Usuń
    3. a ja dziękuję za odwiedziny, gorące pozdrówcia!

      Usuń
  32. Pani Ewo :) Jakiego masła najlepiej użyć do tego spodu z ciasteczek ? Proszę o odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. optymalnie masło extra 82% tłuszczu, ma być smaczne, prawdziwe, niesolone masło

      Usuń
  33. Witam,

    Chodzi o 5 cm czy 0,5 cm ?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  34. wygląda rewelacyjnie, z komentarzy wnioskuję, że musi byc przepyszny. zabieram się za stworzenie tego cuda :)
    czy jest może jakiś przepis na thermomix?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sernik jest fajny, delikatny, a przepisów na thermomix nie posiadam

      Usuń
  35. Ser nie ściol się po godz, co wtedy?

    OdpowiedzUsuń
  36. pieczemy dalej, do skutku biorąc pod uwagę właściwości naszego piekarnika

    OdpowiedzUsuń
  37. Witam Panią. A wyjdzie ten sernik jeżeli zrobię Z podwójnej porcji na duza blachę?

    OdpowiedzUsuń
  38. A co jeśli nie ma się blendera?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ostatecznie może być mikser na najszybszych obrotach

      Usuń
  39. Witam!Wczoraj wydrukowalam ten przepis bo wyglada na palce lizac:)Chce upiec tylko myslalam w papilotach-malych foremkach.Myslisz ze to dobry pomysl?Nada sie taki sernik piec w foremkach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie, tylko czas pieczenia to jakieś 25 min w tej samej temperaturze

      Usuń
  40. Moja masa ma płynną konsystencję, mam nadzieję, że się zetnie. Czekolada nie chciała się rozpuścić, więc kapnęłam trochę wody do garnka, może dlatego jest za rzadka.teraz piekę zobaczę co będzie. A karmel się rozsmaruje, czy trzeba będzie podgrzać?

    OdpowiedzUsuń
  41. Już drugi raz pękł mi przez środek. Co robię nie tak?

    OdpowiedzUsuń
  42. jeśli pęka to mogą być dwie przyczyny: albo masa serowa jest za bardzonapowietrzona albo pieczony jest w zbyt wysokiej temperaturze

    OdpowiedzUsuń
  43. Piekłam kolka razy. Ja daję mniej cukru i na karmel solonr orzeszki. JedJ pyszny

    OdpowiedzUsuń
  44. Bardzo smaczny,zrobiłam i polecam

    OdpowiedzUsuń
  45. Pyszny ale też bardzo słodki. Bardzo delikatny

    OdpowiedzUsuń
  46. Czy śmietankę 36 % można dać zamiast 30 %?

    OdpowiedzUsuń
  47. Córka robiła, byłam zachwycona, dawno takiego pysznego nie jadlam🥰

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)