poniedziałek, 1 września 2014

szarlotka wg siostry Anastazji

Doskonała szarlotka na kruchym cieście, bezproblemowa i w sumie szybka, pyszności :) Przepis podpatrzony u Izy.




3 pełne szklanki mąki pszennej  (użyłam tortowej)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3 kopiaste łyżki kwaśnej gęstej śmietany 18%
3 żółtka
¾ szklanki cukru
200 gramów zimnego masła
cynamon do jabłek ( wg uznania)
cukier waniliowy do jabłek ( około 1,5 łyżeczki)
cukier do jabłek ( wg uznania, jeśli są bardzo kwaśne)
około 2 kg jabłek


Mąkę przesiewamy z proszkiem do pieczenia.
Masło siekamy z mąką nożem. Żółtka miksujemy z cukrem i śmietaną. Wlewamy do mąki i szybko wyrabiamy ciasto. Jeśli będzie zbyt klejące możemy podsypywać je mąką ( u mnie nie było takiej potrzeby). Ciasto schładzamy w lodówce przez około godzinę. Po tym czasie dzielimy je na dwie części ( 2/3 i 1/3), tą mniejszą część wkładamy do zamrażarki.
Jabłka obieramy, ścieramy na tarce o dużych oczkach i odciskamy z nadmiaru soku.
Kwadratową blaszkę o boku około 24 cm smarujemy tłuszczem.
Większą część ciasta wyjmujemy z lodówki i wykładamy nim spód i boki blaszki, nakłuwamy w kilkunastu miejscach.




Odciśnięte z soku jabłka układamy na cieście, posypujemy je cynamonem i cukrem waniliowym. 




Ścieramy na tarce (na dużych oczkach) drugą cześć ciasta (z zamrażarki).
Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni ( funkcja góra - dół) i pieczemy aż nabierze ładnego złotego koloru około 35-40 minut. 
Posypujemy cukrem pudrem.





14 komentarzy:

  1. Wspaniale się prezentuje! Bardzo lubię piec szarlotki :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszna! a przepisy siostry Anastazji sa fantasytczne . Piekna ci wyszla :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szarlotka pierwsza klasa ! Cudnie wygląda i pewnie jeszcze lepiej smakuje !! Będę tu zaglądać !
    Zapraszam również do mnie na nowego bloga:
    www.filizanka-smakow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Szarlotka to dla mnie smak dzieciństwa:) A patrząc na Twoje cudo mam znów ochotę powrócić do tamtych czasów:))

    OdpowiedzUsuń
  5. znów mi chęci zrobiłaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Rewelacyjna.Upiekłam wg przepisu, z tym że jabłka jeszcze trochę podgotowałam i dodałam trochę cynamonu i sok z cytryny, żeby nabrały kwaskowego smaku.Po ostudzeniu włożyłam na ciasto do blachy i do pieca. Pyszne ciasto. Polecam i dziękuję !

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniały przepis, szarlotka wygląda bosko!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciasto takie sobie. Miałam ochotę na pyszną szarlotkę-same jabłka super, ale ciasto wcale nie jest takie kruche jak być powinno i w smaku też byle jakie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda bardzo apetycznie napewno wypróbuję też przepis

    OdpowiedzUsuń
  10. Szarlotka pyszna ciasto delikatne miękkie będę z tego przepisu na pewno robić

    OdpowiedzUsuń
  11. Czy spodu nie trzeba podpiekać, nie będzie zakalca?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli jabłka będą dobrze odciśnięte to nie

      Usuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)