poniedziałek, 30 grudnia 2013

tatar z wędzonego łososia

Bardzo smaczna, wykwintna i dekoracyjnie wyglądająca przystawka :)


250 gramów wędzonego łososia
3 ogórki konserwowe
4 płaty papryki konserwowej
grzybki marynowane (mogą być tez pieczarki)
1 średnia cebula lub pęczek szczypiorku
1 kopiasta łyżeczka majonezu
1 płaska łyżeczka chrzanu (opcjonalnie)
pieprz
sól (ja już nie dodawałam)

Grzybki, cebulę, paprykę i ogórki pokroić bardzo drobniutko.
Łososia można zmielić w maszynce do mięsa lub bardzo drobno posiekać, wymieszać go z majonezem, pieprzem, chrzanem, dodać pokrojone marynaty i cebulę lub szczypiorek, wszystko dobrze i delikatnie wymieszać, schłodzić porządnie, gotowe.



11 komentarzy:

  1. Z tego co prezentujesz ten tatar najbardziej przypadł mi do smaku. I jeszcze tak pysznie podany :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też bardzo lubię wędzonego i tez mi posmakował, jednak moje chłopaki się "wypięły" na niego :DD

      Usuń
  2. ależ piękne kolory ma twój tatar!! zupełnie nie rozumiem chłopaków, bo jak tylko go zobaczyłam to na listę zakupów dopisałam mojego ulubionego łososia norweskiego suempol i na jutrzejszą kolację zrobię twoje danie, tak będziemy świętować rozpoczęcie weekendu!! :DD

    OdpowiedzUsuń
  3. będę robiła na święta tylko trochę zastanawia mnie ten chrzan
    uwielbiam tatar z łososia, robię i znam różne wersje jednak nigdy nie spotkałam się z takim połączeniem, chrzan i łosoś...?!?!?! zastanawia mnie to...i obawiam się, czy nie zepsuje tym całej potrawy...

    pozdrawiam, Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewuniu, wszystko zależy od preferencji smakowych, chrzan można pominąć w tym przypadku, jeśli nie jesteś pewna

      Usuń
  4. dziękuję za odp

    odezwę się po świętach z informacją jak wyszedł i smakował tatar z twojego przepisu :)


    życzę wesołych i spokojnych świąt :))

    Ewa

    OdpowiedzUsuń
  5. miałam odezwać się po świętach....ale....
    jak zwykle czasu zabrakło ;)

    tatar wyszedł pyszny, chociaż wprowadziłam troszkę zmian
    nie dawałam chrzanu a zamiast majonezy dałam oliwę

    dziękuję za przepis

    pozdrawiam, Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewuniu, fajna modyfikacja, na pewno zdrowsza, cieszę się, że smakował i dziękuję za pamięć, pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  6. Świetnie przedstawiony przepis, na pewno także go wypróbuje. Dekoracja tatara widzę że bardzo się liczy, ładne udekorowanie całej potrawy na talerzu zawsze będzie lepiej smakowało, bo w końcu je też się oczami :-). Wiele osób robi prawdziwie arcydzieła dekoracji, mi niestety nie zawsze się udaje. Robię czasami taki prosty http://www.open-youweb.com/jak-zrobic-tatar/ ale zawsze skuszę się na coś lepszego. Dziękuję jeszcze raz za wspaniały wpis.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda to super. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)