poniedziałek, 6 stycznia 2014

kluski śląskie wg Ewy

Mój sposób na ten pyszny dodatek do obiadu :)


  • 800 gramów ugotowanych ziemniaków
  • 200 gramów mąki ziemniaczanej
  • 2 żółtka
  • sól
  • parę kropel oliwy do gotowania


Ziemniaczki przecisnąć przez praskę lub przepuścić przez maszynkę.
Na stolnicę wysypać zmielone ziemniaki, mąkę, żółtka, zagnieść ciasto.
Ciasto podzielić na dwie części, z każdej uformować wałek o szerokości około 4 cm. Odkrawać paseczki szerokości 2 cm, formować z nich kuleczki, spłaszczać, robić w środku zagłębienie. Wrzucać na osolony wrzątek z dodatkiem paru kropel oliwy, gotować do wypłynięcia.


10 komentarzy:

  1. Witaj Ewuś :) Pięknie wyszły Ci te kluseczki. Dawno już nie jadłam. Najbardziej lubię ze skwarkami. Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witaj Moniczko :)
      ze skwareczkami przepyszne ! :)

      Usuń
  2. prawdziwe kluski śląskie czyli gumiklyjzy są bez jajek a na pewno bez samych żółtek.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam kluski śląskie, nie wiedzieć dlaczego kiedyś myślałam że są trudne w przygotowaniu, szybko jednak zmieniłam zdanie.
    Są pyszne na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mojej mamie wychodzą identyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. dziś robię kluski wg Twojego przepisu, dam znać jak wyszły, pozdrawiam Beata :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne kluski. Pysznie smakują z sosem... Mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. U nas często goszczą na stole takie kluski. Ja robię w taki sposób, że po przepuszczeniu ziemniaków przez praskę dodaję odrobinę masła. Później po przestudzeniu dzielę na 4 części i mąką uzupełniam 1 część. Plus jajko oczywiście. Zawsze wychodzą bardzo dobre :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)