środa, 16 lipca 2014

Naleśniki gryczane z twarogiem i pieczarkami

Chodził za mną smak kaszy gryczanej, często robię pierogi z tą kaszą i twarogiem, ale nie chciało mi się ich tym razem lepić, więc powstały te oto naleśniki. Pyszne, sycące i zdrowsze niż tradycyjne. Będą dobrą propozycją na bezmięsny obiad dla całej rodziny :) Wspaniale smakują leciutko skropione sosem sojowym.



ciasto naleśnikowe:
2 szklanki mleka
1 szklanka mąki gryczanej
¾ szklanki mąki pszennej
2 jaja
szczypta soli
farsz:
0,6 kg twarogu (sprawdzi się tłusty i półtłusty)
400 gramów pieczarek
2 średnie cebule
0,5 pęczka szczypiorku (opcjonalnie)
sól, pieprz
parę kropel sosu sojowego ciemnego

Składniki na ciasto zmiksować ze sobą i odstawić na 15 minut. Następnie usmażyć naleśniki (można na oleju jak i na maśle klarowanym).

Pieczarki dokładnie umyć, osuszyć, pokroić na mniejsze kawałki. Cebulę posiekać.
W głębokim rondlu rozgrzać olej wrzucić pieczarki, smażyć na średnim ogniu, cały czas mieszając.
Kiedy grzyby wytracą już wilgoć, wrzucić cebulę i smażyć wszystko razem do zeszklenia tej ostatniej.
Twaróg pognieść widelcem, wrzucić do pieczarek z cebulą, zasmażyć do rozrzedzenia twarogu, wymieszać wszystko dokładnie, dosypać posiekany wcześniej szczypiorek (opcjonalnie), przyprawić.
Na naleśniki kłaść porcję farszu, zwijać w ruloniki.
Przed podaniem polecam skropić lekko sosem sojowym, doda im ciekawego posmaku.





2 komentarze:

  1. oooooooo, to coś bardzo po mojemu, chętnie podkradnę Ci przepis na te naleśniki...:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ach znalazłam 😉 Dziękuje za podsunięcie pomysłu. CO prawda, na dzisiaj obiad już mam, ale jutro robię Twoje naleśniki 🙂

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)