środa, 3 września 2014

kurczak w krakersach

Taka panierka jest bardzo delikatna, a mięsko w środku delikatne i soczyste. Kurczaka podałam wraz z sosem tysiąca wysp i salsą paprykowo - pomidorową.




3 filety średnie z kurczaka
przyprawa do kurczaka

panierka:
180 gramów krakersów ( możemy użyć paprykowych, wtedy nie musimy dodawać papryki w proszku)
0,5 łyżeczki słodkiej lub ostrej papryki
0,5 szklanki mąki ziemniaczanej
2 rozkłócone jaja

olej do głębokiego smażenia

Filety myjemy, osuszamy, kroimy w paseczki lub na niewielkie kawałki, oprószamy przyprawą do kurczaka, odstawiamy na minimum 30 minut do lodówki.
Krakersy kruszymy, lecz najlepiej gdy zostaną małe kawałki ( panierka będzie bardziej chrupiąca), dodajemy paprykę, mieszamy.
Mięso obtaczamy najpierw z mące ziemniaczanej, następnie w jajkach, a potem w pokruszonych krakersach.
Wrzucamy na rozgrzany olej, smażymy na złoto z obu stron, następnie odsączamy z nadmiaru tłuszczu na ręczniku papierowym.





5 komentarzy:

  1. Takiej panierki jeszcze nie próbowałam. Wygląda doskonale:)

    OdpowiedzUsuń
  2. A z krakersami panierki jeszcze nie robiłam:) Fajny pomysł, w najbliższym czasie koniecznie muszę wypróbować :)) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Często robię takiego kurczaka, tylko piekę w piekarniku :) Coś pysznego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super przepis :)
    Łukasz http://kuchniaalukasza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)