czwartek, 10 października 2013

bułki pszenne z maślaną skórką (na jogurcie)

Baardzo pachnące masłem, delikatne pszenne bułencje, uniwersalne, będą pasowały do powideł ze szklanką mleka, jak i do szyneczki czy schabu pieczonego, ciasto bezproblemowo się gniecie, polecam :)




  • 450 gram mąki pszennej + ewentualnie do podsypania (max 2 łyżki)
  • mały kubeczek jogurtu naturalnego ( 130 - 150 gram)
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka cukru
  • 0,5 szklanki ciepłej wody
  • 25 gram drożdży
  • 2 łyżki oliwy lub oleju
  • do posmarowania: 2 łyżki rozpuszczonego, schłodzonego masła


Jogurt wyciągamy z lodówki na godzinę przed pieczeniem, aby się ogrzał.


W ciepłej wodzie rozpuszczamy drożdże, dodajemy 1 łyżeczkę cukru i 1 łyżeczkę mąki, mieszamy, odstawiamy na 15 minut do podrośnięcia.

Mąkę przesiewamy z solą, dodajemy wyrośnięty rozczyn, olej, jogurt, zagniatamy elastyczne ciasta, jeśli się lepi, możemy podsypać mąką, ale nie za dużo). Odstawiamy w omączonej misce w ciepłe miejsce do podwojenia objętości (około 1 godziny). 

Następnie ciasto krótko zagniatamy, dzielimy na 10 równych części, formujemy bułeczki. Układamy je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, pozostawiamy na 15-20 minut do podrośnięcia.
Następnie smarujemy każdą rozpuszczonym masłem.



Pieczemy około 20-25 minut w temperaturze 190 stopni (absolutnie, nie w termoobiegu, wtedy każde pieczywo będzie suche i twarde jak drewno).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)