sobota, 30 listopada 2013

Śledź cytrynowy z jajkiem

Smakujący cytrynką śledzik, skąpany w sosiku majonezowo - śmietanowym, w towarzystwie jajek i sera żółtego, bardzo trafne połączenie smaków. Polecam bardzo.

przepis od Wiesi 


  • 6 płatów śledzia solonego
  • 2 średnie cebule
  • 4 jajka ugotowane na twardo
  • 3 łyżki soku z cytryny
  • pieprz cytrynowy
  • 3 łyżki majonezu + 3 łyżki gęstej śmietany + sól i pieprz biały
  • 2 - 3 łyżki tartego sera żółtego
  • 2 łyżki posiekanego szczypioru (nie miałam, dałam siekaną zielona pietruszkę)


Płaty śledzia wymoczyć w wodzie przez 25 minut, pokroić na kawałki, skropić obficie sokiem z cytryny, posypać pieprzem cytrynowym, dodać do tego posiekaną cebulę, wymieszać i odstawić na 5 minut.
Majonez wymieszać ze śmietaną, doprawić do smaku solą i białym pieprzem, zalać śledziki.
Dodać jajka pokrojone, ser żółty i szczypior (natkę pietruszki), przed jedzeniem wszystko razem wymieszać.



1 komentarz:

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)