czwartek, 15 stycznia 2015

czosnkowa sałatka z kurczakiem i ananasem

Zachwyciła nas ta sałatka, wszystko w niej jest na miejscu i pasuje idealnie. Będzie pyszna również w wersji bez kurczaka, bardzo gorąco ją polecam :) Przepis na FB podesłała mi Monika, podaję go z moimi zmianami.








250 gramów sera żółtego (użyłam goudy i edamskiego w równych proporcjach)
1 puszka kukurydzy
1 duży filet z kurczaka
1 puszka ananasów
1 ogórek szklarniowy
pęczek szczypiorku
3 łyżki majonezu
1 łyżka kwaśnej gęstej śmietany 18%
2 - 5 ząbków czosnku ( użyłam 2 sporych ząbków, można dać więcej)
przyprawa gyros lub kebab (polecam z firmy Kotanyi)
sól
świeżo zmielony czarny pieprz




Fileta umyć, pokroić w kostkę, usmażyć na oleju z dodatkiem przyprawy kebab lub gyros, odsączyć z tłuszczu, ostudzić.
Ser i  ogórka pokroić w kostkę, ananasa w małe kawałki. 
Kukurydzę odsączyć z zalewy.




Szczypiorek posiekać. Czosnek przecisnąć przez praskę, dodać do majonezu i śmietany, wymieszać.

Warzywa, mięso, zieleninę, ananasa i ser wymieszać z sosem majonezowym, doprawić do smaku solą i świeżo zmielonym czarnym pieprzem.



27 komentarzy:

  1. O moje smaki! chętnie wypróbuję Twoją wersję połączenia słodkiego ananasa z czosnkiem. Już próbowałam czegoś podobnego i powiem szczerze było genialne. Mój przepis wyglądał tak: puszka kukurydzy, 20 dag sera żółtego startego, puszka ananasów, 2 ząbki czosnku, 3-4 jajka, majonez, sól, pieprz. Taka ekspresowa wersja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie powiem szczerze, że przez chwilkę zastanawiałam się nad dodaniem jajek...pyszna ta Twoja wersja, wypróbuję pewnie jeszcze w weekend :), pozdrawiam, Ewa

      Usuń
  2. Na pewno niedługo zrobię!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ewciu, kocham sałatki ale takiego zestawienia jeszcze nie próbowałam. Zapisuję do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo, fajny przepis! Wypróbuję przy najbliższej okazji :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny przepis, zrobiłam z serem utartym na tarce jarzynowej. Sałatka zniknęła w oka mgnieniu. Teraz pewnie na stałe zagości w moim domu. Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super, cieszę się bardzo, pozdrawiam cieplutko, Ewa

      Usuń
  6. moja rodzinka generalnie ogranicza moją fantazje kulinarną lubią to co tradycyjne a ja lubie nowości w kuchni,,dzisiaj zrobiłam pani sałatke,,kręcili nosem a teraz córka je drugą dokładke,sałatka pyszna ,prosta i expresowa.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie jest to samo, tradycjonaliści, którzy cenią klasyczne jedzonko, dlatego staram się "nie przeginać" z nowościami, tylko lekko modyfikować standardy :), cieszę się bardzo, że sałatka smakuje :))))), pozdrawiam serdecznie i zapraszam :)

      Usuń
  7. Wypróbowałam i nie żałuję. Przepyszna ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam robić różne sałatki . Za ten przepis dziękuję. Zrobię niebawem. :) Ewa pozdrawia Ewę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewciu, mam nadzieję, że Ci posmakuje, czekam na wieści :)

      Usuń
  9. A czy można czymś zastąpić ananasa lub go pominąć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu można go pominąć, ostatnio zamiast ananasa (moja mama nie lubi) do sałatki dałam kilka pomidorków koktajlowych, wyszło pysznie, pozdrawiam, Ewa

      Usuń
  10. Moim skromnym zdaniem, najważniejsze w filecie do sałatek, jest, żeby był dobrą chwilę zamarynowany (przyprawa Grill pikantny znanej firmy do wszystkiego...), i nie uduszony. Oliwa z dziewic na duży ogień i smażymy. Nie bać się nie przypali się. A nawet jeśli! To jest grillowanie na patelni. Swoją drogą polecam woki lub ceramiki. Tomek.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajna salatka, ja dodalam od siebie ziarka slonecznika prazone na patelni, troszke koperku i lyzke sosu czosnkowego ( ale w oryginalnym przepisie tez mi smakuje)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super blog, widzę, że nadajemy na tych samych falach jeśli chodzi o kuchnię. Świetne przepisy, super fotki !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję i zapraszam serdecznie, pozdrówcia gorące, Ewa

      Usuń
  13. Którą z Pani sałatek poleca Pani do grila?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nr 1 to oczywiście ziemniaczana, ziemniaczana II i ziemniaczana z boczkiem, ale super też będ pasować brokułowa z dwoma serami, sałatka z kalafiorem albo z mozzarellą i suszonymi pomidorami, wg Waszych smaków

      Usuń
  14. Pani Ewo! Tu dziewczyna od "warzącej się masy" i "Cytrynowca". Pamięta Pani? :)
    Sałatka okazała się być wyśmienita - jest inna od wszystkich moich przepisów, a jednocześnie o nieco znajomym smaku. Jakiś czas temu przygotowałam również Bogracz wg Pani przepisu - uważam, że jest pyszny! Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie, że pamiętam :), cieszę się bardzo, że wszystko smakuje, a tą sałatkę i Bogracza uwielbiam ! :))))) Pozdrawiam cieplutko znad talerza z pokrojonym waflem domowym ;-)

      Usuń
  15. skorzystałam z przepisu, lekko go modyfikując. Pominęłam żółty ser, dodałam jajka, seler naciowy. W sosie zamiast śmietany dałam jogurt naturalny. Palce lizać, będzie na wieczór Sylwestrowy :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)