piątek, 23 sierpnia 2013

leniwe błyskawiczne

Czyli obiad w 20 minut.






  • 75 dag twarogu półtłustego
  • 2 jaja
  • 1,5 - 2,5 szklanki maki pszennej (zależy to od twarogu)
  • sól
  • ulubione dodatki

Ser wymieszać z mąką, szczyptą soli i jajami. Zagnieść jednolite ciasto. Ilość mąki uzależniona jest od wilgotności twarogu i wielkości jajek, lecz nie dosypujemy jej o wiele więcej, gdyż będą twarde. 
Ciasto podzielić na dwie części. Z każdej z nich uformować wałek, spłaszczyć lekko i odcinać kawałki jak na kopytka, układać na oprószonej mąką ściereczce.




Wrzucać na lekko osolony wrzątek i gotować około 3 minut od wypłynięcia. Podawać np z bułeczką i masełkiem, śmietanką i cukrem lub tak jak u mnie z domową konfiturą truskawkową.


Z podanych składników wyszły mi dwie tacki kluch.

3 komentarze:

  1. Kluski leniwe przypominają mi dzieciństwo, chyba jedyny (może poza naleśnikami z dżemem) obiad, który smakował mi w przedszkolu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. to podobnie jak mnie, oprócz tego jeszcze przedszkolnym hitem były buchty na parze z sosem truskawkowym :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie je zajadam, wyszły pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)