sobota, 14 czerwca 2014

ciasto truskawkowe Irmy

Kiedy zobaczyłam je u Irmy wiedziałam, że muszę jak najszybciej zrobić :))), podaję dwie wersje masy śmietankowej, robiłam w obydwóch i w każdej tak samo smakowite :)
Niebiańskie połączenie truskawek z bitą śmietaną....Bardzo proste do zrobienia, pyszne !




  • biszkopt:
  • 4 jaja
  • 4 łyżki mąki tortowej
  • 4 łyżki cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • mus truskawkowy:
  • 80 dag truskawek
  • 1 galaretka truskawkowa
  • 2 łyżki (z małą górką) żelatyny
  • 1 łyżka cukru pudru
  • masa śmietanowa wersja I:
  • 500 ml śmietany 30%
  • 1 galaretka cytrynowa
  • 1,5 łyżki cukru pudru
  • 2 śmietan-fixy
  • wersja II * masy śmietanowej  (na zdjęciu):
  • 500 ml śmietany kremówki 30%
  • 3 kopiaste łyżki cukru pudru
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • 1,5 łyżki żelatyny (płaska łyżka) + 1/3 szklanki wrzątku


Oddzielić białka od żółtek . Białka ubić na sztywno ,dodawać cukier i żółtka ciągle miksując. Do masy żółtkowej dodać mąkę z proszkiem do pieczenia. Dobrze wymieszać i gotowe ciasto wlać do blachy /23x28/ wyłożonej papierem do pieczenia. Piec ok.20 minut w temperaturze 180 stopni.


Truskawki zmiksować i zagotować w rondelku z cukrem, wyłączyć gaz. Dodać sypką galaretkę truskawkową i energicznie mieszać, masę schłodzić do temperatury pokojowej. Żelatynę rozpuścić w niewielkiej ilości wody (np. w 1/4 szklanki), lekko schłodzić, dodać do niej trochę musu, zamieszać i wlać do pozostałych truskawek, mieszając całość jeszcze przez chwilę. Gdy mus zacznie tężeć (włożyłam na 30 minut do lodówki), wyłożyć go na wystudzony biszkopt. Wstawić do lodówki do całkowitego stężenia.

Galaretkę cytrynową rozpuścić w 1 szklance gorącej wody, schłodzić. Śmietanę ubić na sztywno, dodać cukier, śmietan-fix i zimną galaretkę. Miksować dość energicznie, aby galaretka dobrze połączyła się ze śmietaną. Należy pamiętać, aby nie miksować zbyt długo,żeby nie zważyła się śmietana.Gotową ubitą śmietanę wyłożyć na zatężały mus,wyrównać i wstawić do lodówki.



* Żelatynę rozpuściłam we wrzątku, schłodziłam do temperatury pokojowej.
 Śmietankę ubiłam na pół sztywno, pod koniec dodałam oba cukry, sok z cytryny. Do schłodzonej żelatyny dodałam dwie łyżki masy śmietanowej, następnie szybko wlałam całość do śmietanki i zmiksowałam na najwyższych obrotach. Poczekałam około 15 minut i kiedy masa zaczęła tężeć wyłożyłam ją na masę truskawkową i wygładziłam wierzch. Wstawiłam do lodówki na całą noc.




55 komentarzy:

  1. Wygląda perfekcyjnie! Mam ochotę choćby na kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ewo, jestem pod wielkim wrażeniem !!! To ciasto w Twoim wykonaniu wygląda cudownie i truskawka na każdym kawałku, to wspaniały dodatek, podnoszący walory ciasta. Gratuluję i dziękuję, że mój przepis był dla Ciebie wspaniałą inspiracją. Pozdrawiam Cię serdecznie. Irma :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Irmo, to ja dziękuję, to ciacho to kawał świetnej, a przede wszystkim przepysznej roboty, uściski !

      Usuń
  3. Prezentacja iscie krolewska,cudenko!! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda fenomenalnie :)
    Uwielbiam Twoje ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  5. pychota!! dziś robię:-) Pani Ewo, jak Pani robi te wzroki na bitej śmietanie? czym?:-) pozdrawiam! stała, ale cicha czytelniczka Pati

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pati, jestem Ewa :), kupiłam w Tesco, były dwa w zestawie, wygląda to jak skrobaczka do szyb w aucie, a nazywa się skrobka cukiernicza, grosze dałam, około 3 zł

      Usuń
  6. Ewuś perfekcyjnie wygląda Twoje ciasto. Pychota. Oj, zjadłabym teraz kawałek:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne ciacho, lekkie i kremowe :) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Perfekcja Ewuniu...jak ja uwielbiam patrzec jak wychodza takie cudenka z Twoich raczek :-)))...pozdrawiam serdecznie....Irena...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Irenko, ciacho jest naprawdę sympatyczne i łatwe do przygotowania, każdemu takie wyjdzie, pozdrawiam Irenko :-*

      Usuń
  9. Wspaniałe!!! Ewa jesteś mistrzynią w prezentowaniu swoich wypieków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to bardzo miłe Agatko :))), ale to ciacho jest mega fotogeniczne samo w sobie :)

      Usuń
  10. Ciacho wygląda obłędnie, a fotki jak zwykle rewelacyjne

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne :) Jak z najlepszej cukierni :)

    OdpowiedzUsuń
  12. witam, mam pytanie gdzie kończy się granica pomiędzy musem truskawkowym a wersją I masy śmietanowej? dopiero zaczynam przygodę z pieczeniem i wolę się upewnić:)

    bita śmietana
    500 ml śmietany 30%
    1 galaretka cytrynowa
    1,5 łyżki cukru pudru
    2 śmietan-fixy --> czy te składniki wchodzą w skład wersji I ?

    pozdrawiam, Olga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olgo, tak, dokładnie, to jest cały skład wersji I, zaraz zmienię spis tak, żeby było to bardziej czytelne, pozdrawiam i daj znać :)

      Usuń
  13. Na ile porcji jest ten przepis? :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zrobiłam i się zsiada. Mam nadzieję, że masa truskawkowa się zsiądzie bo była sama w garnku ponad godzinę w lodówce i nic. Robiłam zgodnie z przepisem. Dam znać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zsiądzie się na pewno, tylko troszkę to potrwa :)

      Usuń
    2. Podkręciłam chłodzenie i zsiadło się w 1,5 godziny. A w smaku ? Przepyszne, puszyste, nie za słodkie. Zagości na stałe u nas. Za tydzień upiekę go gościom.
      Dziękuję za przepis i pozdrawiam!

      Usuń
  15. Obłędne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Ślinka cieknie na sam widok!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. warto nagrzeszyć jeszcze, bo sezon truskawkowy zaraz się skończy :((((

      Usuń
  17. Wygląda idealnie <3


    Zapraszam:
    www.cojapieke.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Witam serdecznie!
    Ciasto wygląda przepysznie, dlatego wieczorkiem biorę się do roboty!
    Mam tylko jedno pytanko. Ile powinno być kopiastych łyżek w II wersji masy śmietanowej? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no nieźle :DDDDD, widać tylko, że liczba mnoga :)))), 3 kopiaste łyżki cukru pudru, już poprawiam i bardzo dziękuję za przytomność :)))))

      Usuń
  19. Robilam je ostatnio, wyszlo oblednie pyszne i zniknelo w moment!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, bardzo, bardzo :))))), dziękuję ! :)

      Usuń
  20. Chciałam zrobić z mrożonych truskawek cz je wcześniej rozmnażać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, koniecznie rozmrozić je sobie na sitku, część wody ucieknie, malo soku stracimy, potem dopiero do garnka z cukrem itd

      Usuń
  21. wygląda baaardzo apetycznie:) zapraszam rowniez na mojego bloga, wprawdzie jest w trakcie realizacji ale juz niebawem bedzie gotowy. domowepysznoscikasiblogspot.com lub na fb domowe pyszności:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam, zrobiłam je wczoraj. Wyszło super a jeszcze lepiej smakuje. Polecam wszystkim

    OdpowiedzUsuń
  23. Wlasnie zrobilam, pycha, ciasto rewelacyjne. Będe motyfikowac z rożnymi owocami:) Pozdr serdecznie, Iza

    OdpowiedzUsuń
  24. witam. a ja mam większą blachę i jakie proporcje będą odpowiadały?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli blaszka ma 25x35 cm to wszystko x 1,5, a jeśli jest jeszcze większa, taka jak z piekarnika to wszystko x 2

      Usuń
  25. Witam, właśnie robię ciasto i mam problem bo śmietana mi sie 2 razy z ważyła,i nie wiem dlaczego , robię tak jak jest w przepisie :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak się dzieje z wielu różnych przyczyn, czasem jest zbyt długie ubijanie, najlepiej ubić do momentu aż będzie lekko sztywna, ale nie całkiem, ona i tak potem stężeje pod wpływem żelatyny lub galaretki, trzymam kciuki żeby tym razem wszystko poszło ok !

      Usuń
  26. Pyszne ciasto! Tylko zastanawiam się w jaki sposób wyszła Pani taka wysoka warstwa śmietanki z 0.5l ? U mnie była o 1/3 niższ, a robiłam w blasze o wymiarach, które Pani podała.

    OdpowiedzUsuń
  27. Jak Pani myśli, czy można zrobić mus bez galaretki i żelatyny i go zamrozić? A po rozmrozeniu dodać galaretkę i resztę?

    OdpowiedzUsuń
  28. Może na Pani jakiś pomysł czym je teraz udekorować gdy nie mamy świeżych truskawek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można zrobić esy floresy z roztopionej czekolady lub polewy czekoladowej, przepis na tą ostatnią znajduje się w zakładce "Domowy wyrób" pod nazwą "Błyszcząca polewa czekoladowa"

      Usuń
  29. CIASTO WYGLADA OBŁĘDNIE..
    WŁAŚNIE Z DZIECKIEM ZACZYNAMY ROBIĆ CIASTO....SZKODA,ŻE NIE JEST NAPISANE CZY ROZGRZAĆ PIEKARNIK I JAKIE USTAWIENIE...NA INNYCH STRONACH PRAWIE GODZINKĘ A TU TYLKO 20 MIN....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. odpowiadam po czasie, no, ale....piec w nagrzanym piekarniku, 20 minut wystarczy, biszkopt jest niski i ma zostać delikatny, 40 min piekę biszkopt na tort

      Usuń
    2. miało być ciasto wstawić do nagrzanego piekarnika :)

      Usuń
  30. Pani Ewo a kiedy jakieś nowe przepisy?????bo my już czekamy na jakieś pyszne nowości w pani wykonaniu)) zosia i jola

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)