środa, 4 września 2013

gulasz z szynki z marchewką i suszonymi pomidorami

Mięsko w tym wydaniu jest kruche, a sos ma niesamowity aromat :)





  • około 0,5 kg szynki wieprzowej
  • 3 średnie marchewki
  • 5 suszonych pomidorów (dałam takie w zalewie oliwnej)
  • 4 łyżki zalewy z pomidorów
  • 1 duża cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • sól, pieprz, słodka i ostra papryka



Mięso pokroić na większe kawałki, obsmażyć na oleju z cebulką pokrojoną w piórka i czosnkiem pokrojonym w plasterki, dolać około 1 szklanki wody, zagotować i dodać przyprawy, gotować około 30 minut, po tym czasie wrzucić pokrojoną w talarki marchewkę, suszone pomidory i zalewę, gotować około 15 minut, jeśli trzeba, uzupełnić wodą sos.
Można zagęścić sosik 1/3 szklanki wody z 1 kopiastą łyżką mąki (ja nie zagęszczałam).
Potrawę podałam z ziemniaczkami i mizerią.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)