środa, 13 listopada 2013

zupa grysikowa

Miał być krupnik, ale po ugotowaniu mięsa okazało się, że nie mam kaszy i nie mam tez najmniejszej ochoty, aby po nią pójść :))), więc oki, będzie grysikowa :))
Nieco dziś już zapomniana zupka, a taka domowa i pyszna :)




  • porcja mięsna na zupkę ( u mnie kawałek schabu z kością i 1 filet z kurczaka)
  • 2 garście mieszanki mrożonej warzywnej ( u mnie wiosenna)
  • 4 średnie ziemniaki
  • 1/3 szklanki wody + 4 łyżki kaszy manny (na około 1,5 litra zupy)
  • vegeta, sól, pieprz, ewentualnie Maggi

Mięso zlać wodą, dodać vegetę, gotować do miękkości (można pokroić je w kostkę, będzie szybciej gotowe), uzupełniając wodę, potem wyjąć je na talerzyk. Do uzupełnionego do pierwszego poziomu wywaru wrzucamy warzywa, pokrojone w kostkę ziemniaki, gotujemy około 15 minut, dodajemy przyprawy, pokrojone w kotkę mięsko. Kaszę mieszamy z wodą, wlewamy jednym ruchem do zupy, mieszając zagotowujemy do zgęstnienia ( około 2 - 3 minut). Podajemy z siekaną zieleniną.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)