poniedziałek, 2 grudnia 2013

potrawka z szynki wg Ewy

Bardzo ekonomiczne i syte danie, możemy do niego dorzucić dowolne warzywa, które aktualnie mamy w lodówce lub zamrażarce :)
Danie podałam z ziemniaczkami z masełkiem i buraczkami na ciepło.




  • około 500 gramów szynki wieprzowej
  • 0,5 puszki kukurydzy
  • 1 strąk czerwonej papryki
  • 200 gramów pieczarek
  • 1 duża cebula
  • 1 marchewka
  • 1 ząbek czosnku
  • sól, pieprz
  • słodka i ostra papryka wg uznania
  • 1 kopiasta łyżka koncentratu pomidorowego


Mięsko umyć, osuszyć, pokroić w kostkę, przesmażyć na oleju, pod koniec smażenia dodać pokrojoną na półplasterki cebulę, zmiażdżony czosnek i pokrojoną w paseczki paprykę (smażyć wszystko razem mieszając, do zeszklenia cebuli).

Następnie gulasz zalać wrzącą wodą, dodać sól, pieprz, ostrą i słodką paprykę, gotować na małym ogniu pod przykryciem do miękkości mięska ( u mnie około 40 minut), sos uzupełnić wodą, zagotować. W połowie gotowania mięska dodać pokrojoną na plasterki marchewkę.

Pieczarki dokładnie umyć, obsuszyć na sicie, pokroić w półplasterki, usmażyć na oleju, dodać do sosu, zagotować, dodać koncentrat pomidorowy, znów zagotować, potem dodać odsączoną z zalewy kukurydzę, pogotować wszystko razem około 5 minut, jeśli trzeba doprawić.

Sos można zagęścić w razie potrzeby 1 łyżką mąki rozprowadzoną w 1/3 szklanki zimnej wody.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)