piątek, 27 grudnia 2013

roladki schabowe inaczej

Schab w połączeniu z farszem orzechowo - chrzanowym to wyjątkowo udane połączenie smaków i aromatów :) Podałam je w towarzystwie pure ziemniaczanego i sałatki z selera.




  • 6 plastrów schabu na kotlety
  • 2 żółtka
  • 1,5 garści drobno posiekanych orzechów włoskich
  • 3 - 4 płaskie łyżki tartego chrzanu (dałam taki ze słoiczka)
  • 2 płaskie łyżki miękkiego masła
  • pieprz, sól
  • rozkłócone jajo do namaczania
  • bułka tarta do panierowania


Mięsko rozbić cienko, oprószyć solą i pieprzem, odstawić na 30 minut.
Orzechy wymieszać z żółtkami, chrzanem, masłem na jednolitą masę (ma być papkowata i dość gęsta).
Farszem smarować kotlety, zawijać ściśle, panierować najpierw w jaju, potem w bułce, smażyć na złoto.
Jeśli obawiamy się, że roladki nam się "rozlecą", można spiąć je np wykałaczkami, u mnie jednak nie było takiej potrzeby, bo wszystko ładnie się trzymało.




2 komentarze:

  1. Różne farsze do mięsa widziałam, ale z orzechami jeszcze nie. Bardzo mnie ciekawi smak całości :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię wszelkiego rodzaju nadziewane mięsa i roladki, Bardzo apetyczne, moje smaki. Pozdrawiam Agnieszka

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)