piątek, 27 grudnia 2013

wódka "Przepalanka"

Stary rodzinny przepis :)) na zdrowie ! ;-)


  • 0,5 litra spirytusu
  • 0,5 litra wody
  • 2 kopiaste łyżki cukru
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • szczypta soli



Cukier skarmelizować na patelni, od momentu kiedy będzie w postaci płynnej smażyć go jeszcze około 1 minuty. Następnie karmel dokładnie rozpuścić w 0,5 litrze wrzącej wody, dodać cukier waniliowy i szczyptę soli, syrop schłodzić, następnie dodać spirytus, wymieszać.
Wódka powinna postać minimum 3 dni.







7 komentarzy:

  1. Pamiętam jak mój tato robił przepalankę ( bo tak się u nas nazywała) i była bardzo dobra, a najważniejsze że nikt nie miał po niej kaca:)
    pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. racja, nazywa się "przepalanka" :)), faktycznie nie ma po niej kaca (podobno) :))

      Usuń
  2. W moich stronach też robią przEpalankę, ale przyznaję, jeszcze dotąd nie próbowałam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie słodkie alkohole. Świetny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy przepis, pamiętam że mój dziadek używał podobnego, dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nooo to musi mieć moc, 2 shoty i do spania :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)