niedziela, 4 maja 2014

ciasto drożdżowe z rabarbarem i kruszonką

Perełka wśród wiosennych smaków, obowiązkowo z duuuużą ilością kruszonki, pyszności ! :)




ciasto:
300 gramów mąki pszennej
40 gramów stopionego, schłodzonego masła
0,5 szklanki ciepłego mleka
35 gramów drożdży
0,5 szklanki cukru
2 łyżeczki cukru waniliowego
2 żółtka
około 700 gramów rabarbaru
4 kopiaste łyżki cukru
kruszonka:
100 gramów miękkiego masła
1 szklanka mąki pszennej
0,5 szklanki cukru
1 łyżeczka cukru waniliowego

Rabarbar obieramy z włókien, kroimy na cienkie plasterki, zasypujemy cukrem, mieszamy, odstawiamy na godzinę.

W ciepłym mleku rozprowadzamy drożdże z 1 łyżeczką cukru i 1 łyżeczką maki, odstawiamy w ciepłe miejsce by ruszyły.
Mąkę przesiewamy z cukrami, dodajemy podrośnięty rozczyn, żółtka, masło, zagniatamy jednolite ciasto. Kwadratową blaszkę o boku 24 cm smarujemy tłuszczem, wykładamy na nią ciasto, przykrywamy i odstawiamy do 30 minutowego wyrośnięcia. 

Z mąki, cukrów i masła zagniatamy kruszonkę, wkładamy do lodówki.

Na podrośnięte ciasto układamy dokładnie odsączony na sitku rabarbar i posypujemy wcześniej przygotowaną kruszonką.



 Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na około 40 minut.






8 komentarzy:

  1. Lubię ciasta z rabarbarem - w tym sezonie robiłam puszyste ucierane ciasto z rabarbarem. A to drożdżowe wygląda kusząco. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. O mniam, to zdecydowanie coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak długo czekałam na rabarbar! Muszę kupić i zrobić dokładnie takie ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  4. Sezon na rabarbar się wreszcie zaczął...chyba wyskoczę zaraz do sklepu :) Super ciacho Ewuś! Posylam buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglada przepysznie...z rabarbarem jeszcze nie pieklam ciacha drozdzowego...czas wyprobowac...wczoraj Ewuniu pieklam buleczki supelki jak zwykle wyszly pyszniutkie:)))...pozdrawiam...Irena...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. supełki uwielbiam !!! chyba moje buły nr 1 :), pozdrawiam Irenko !

      Usuń
  6. Mniam! Chodzi bardzo za mną takie ciasto :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)