sobota, 31 stycznia 2015

bitki schabowe w sosie cebulowo - jabłkowym

Smakowity obiad dla całej rodziny... dodatek soku jabłkowego świetnie wpływa na mięso, pod jego wpływem staje się kruchuteńkie i miękkie. Występujący w tle winny posmak jabłek sprawia, że obiad smakuje jak nigdy :) Bitki zjedliśmy z kopytkami i kapustą czerwoną na ciepło, było super mniamuśnie :)






6 - 7 sztuk 1,5 centymetrowych plastrów schabu bez kości
3 duże cebule
1 szklanka wody
1,5 szklanki soku jabłkowego
1 małe winne jabłko (opcjonalnie)
0,5 łyżeczki soli
1 liść laurowy
4 ziarenka ziela angielskiego
1 łyżeczka słodkiej papryki
1 łyżeczka majeranku
2 szczypty chili (opcjonalnie)



Mięso dokładnie umyć, osuszyć, rozbić lekko. Posypać solą i pieprzem, odstawić na 30 minut do lodówki.

Po tym czasie każdy plaster obsmażyć na oleju, na średnim ogniu z dwóch stron, przełożyć do rondla.



Cebulę pokroić w piórka, zeszklić na tym samym oleju co wcześniej mięso, dodać ją do bitek.
Mięso zalać sokiem jabłkowym i wodą, dodać przyprawy.



Gotować na małym ogniu do miękkości, u mnie około 45 minut. W połowie gotowania można dodać obrane i pokrojone w ósemki jabłko. Kiedy mięso będzie już miękkie, ewentualnie uzupełnić sos gorącą wodą, doprawić i ponownie zagotować.

UWAGA: Sos można zmiksować blenderem aby był gęsty.




8 komentarzy:

  1. pycha!! dodatek soku brzmi cudownie!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Musi być pyszne ☺

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten sos mnie kusi:) piękne zestawienie kolorów na talerzu:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny przepis dodaje do ulubionych

    OdpowiedzUsuń
  5. widze kilka fajnych przepisow.. sprobuje cos upiec.. :) choc komentarz powinno sie napisac dopiero po sprawdzeniu przepisu....ale ja wybieram ze wzgledu na wyglad i skladniki..mam intuicje..wiec mysle ze bedzie ok

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :))), szkoda, że tylko kilka ;-), życzę smacznego :)

      Usuń
  6. Ja zazwyczaj miksuje sos, pozostawiam tylko jabłko w kostke

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)