poniedziałek, 9 stycznia 2017

rewelacyjna sałatka z kurczakiem i makaronem

Sałatek z kurczakiem i makaronem są dziesiątki, owszem, ale (!) ta jest wyjątkowa. Źródłem rozkosznego smaku jest tu sos, po prostu skosztujcie :)








500 gramów filetu z kurczaka
250 gramów makaronu średniej wielkości (u mnie kolanka)
1 strąk czrwonej papryki
1 puszka kukurydzy lub sałatki meksykańskiej (zdjęcie poniżej)
pęczek szczypiorku
przyprawa do kurczaka lub przyprawa gyros (jeśli chodzi o tą ostatnią to polecam z firmy Kamis)

sos:
3 łyżki majonezu
1 kopiasta łyżeczka ostrej(!) musztardy
1 łyżeczka płynnego miodu
1/5 łyżeczki suszonego czosnku lub 2 małe przeciśnięte ząbki
sól (mało)
czarny pieprz (wg smaku)



Kurczaka kroimy w kosteczkę, wrzucamy na rozgrzany olej, posypujemy przyprawą (średnio obficie), przysmażamy, pod koniec dolewamy 3 łyżki wody, dusimy przez 2 minutki do odparowania, studzimy.

Makaron gotujemy do miękkości w lekko osolonej wodzie, odcedzamy, studzimy.

Szczypior siekamy.

Składniki sosu dokładnie mieszamy ze sobą, odstawiamy na 15 minut.






Paprykę kroimy w kosteczkę, konserwę odcedzamy, mieszamy z resztą składników, finalnie doprawiamy, gotowe.

UWAGA: Jeśli odnosimy wrażenie, że sosu jest ciut za mało uzupełnijmy go odrobiną jogurtu naturalnego lub greckiego i kapką musztardy (ale z tą ostatnią nie przesadzajmy, bo zdominuje sałatkę).





Smacznego!



31 komentarzy:

  1. Witam. Zrobiłam dzisiaj sałatkę super przepyszna. Szczerze polecam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. ooo, to wspaniale ! Cieszę się bardzo :))))

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda naprawdę apetycznie :) Taka sałatka na zimno to idealna przekąska do pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. z ząbkami czosnku jest zbyt intensywna

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja również robiłam sałatkę. Pyszna :) polecam każdemu

    OdpowiedzUsuń
  6. Potwierdzam bardzo dobra, a delikatnie podgrzana jeszcze lepsza ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo smaczna sałatka, polecam :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Sałatka pyszna, faktycznie ten sos słodko ostry nadale jej wyjątkowy smak😊

    OdpowiedzUsuń
  9. Jest po 19tej brak kukurydzy do jutra wytrzymam:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. pewnie, lepiej kukurydzy nie odpuszczać w tym przypadku

    OdpowiedzUsuń
  11. A ten miód musi być

    OdpowiedzUsuń
  12. ja zamiast papryki daje 2 pomidory 2 ogórki i 2 jajka na twardo

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo smaczna, polecam z makaronem razowym 😊

    OdpowiedzUsuń
  14. Sałatka pyszna!!!!! palce lizać :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ile to strąk papryki?

    OdpowiedzUsuń
  16. Sałatkę robię już drugi raz. Jest przepyszna !!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. to wspaniała wiadomość :))))

    OdpowiedzUsuń
  18. Witam. Chciałabym zrobić tą sałatkę na niedzielę na spotkanie. Mam pytanie : czy można zrobić ją już w sobotę czy lepiej na świeżo w niedzielę? Pozdrawiam, Agata

    OdpowiedzUsuń
  19. Agato, optymalnie w sobotę wieczorkiem, na niedzielę będzie idealna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak zrobię. :) Dziękuje za odpowiedź, pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  20. Uwielbiamy tą sałatkę, jest pyszna , ekspresowa do zrobienia i ekonomiczna. Pozdrawiam Monika

    OdpowiedzUsuń
  21. Chyba na święta wielkanocne się nada 🙂

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja też mam zamiar zrobić na święta

    OdpowiedzUsuń
  23. Wspaniala, przed chwilą zrobiłam. A na pewno za kilka godzin będzie jeszcze lepsza. Dziękuję i pozdrawiam. Rozejrzę się, wszystko wygląda smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Sałatka mniam mniam :) pyszna

    OdpowiedzUsuń
  25. Moim zdaniem sosu na taka ilość składników jest za mało.Następnym razem zrobią go z podwójnej porcji.
    Marzanna

    OdpowiedzUsuń
  26. Sałatka jest rewelacyjna, czosnku nie dodałam goście byli zachwyceni smakiem. nie dodałam czosnku bo nie wszyscy czosnek lubią. Polecam wszystkim ,którzy mają ochotę zrobić tą sałatkę ,jest przepyszna ,dziękuję za przepis i pozdrawiam. Maryla.

    OdpowiedzUsuń
  27. Wspaniała sałatka, prze-pyszna ,ja zrobiłam bez dodatku czosnku , bo nie wszyscy lubią. Sałatka była wyśmienita, polecam tą sałatkę na różne okazje. Pozdrawiam . Maryla.

    OdpowiedzUsuń
  28. Sałatka pyszna ale tego sosu to minimum trZEba zrobic z podwojnej porcji bo nie czuc jego smaku. Dla tych co sie boja - to sos taki jak w chikker z mcdonalda wiec nawet do burgera drobiowego pasuje

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)