wtorek, 8 lutego 2022

ciasteczka owsiane ze słonecznikiem

 Szybkie i pyszne ciasteczka z dużą ilością błonnika. Zamknięte w pudełeczku przez tydzień ładnie się przechowają.

Z przepisu wychodzi około 25 sztuk.







200 gramów płatków owsianych górskich

150 gramów słonecznika

1/2 - 3/4 szklanki cukru (optymalnie brązowego)

0,5 szklanki maki pszennej (możemy użyć mąki orkiszowej)

1 łyżeczka proszku do pieczenia

120 gramów stopionego i schłodzonego masła

2 jaja L

szczypta soli


Składniki suche wymieszać w misce łyżką, dodać jaja i masło, wymieszać do połączenia.



Zwilżoną w wodzie dłonią formować kulki wielkości około 5 cm, lekko spłaszczać, układać w kilkucentymetrowych odstępach na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.


Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni, piec około 20 - 25 minut, do zezłocenia (funkcja grzania góra- dół, bez termoobiegu, na środkowym poziomie).

P.S Ciasteczka stwardnieją po ostudzeniu.



5 komentarzy:

  1. Smacznie i przede wszystkim zdrowo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasteczka szybkie smaczne i jeszcze do tego zdrowe po prostu rewelacyjne. Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że smakowały, uściski dla imienniczki :))

      Usuń
  3. Zrobiłam i ja ciasteczka pyszne i dietetyczne więc można jeść bez ograniczeń. Pozdrawiam Ola

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasteczka pychotki. Ania

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)