środa, 14 sierpnia 2013

leczo z cukinią i kurczakiem

danie lekkie, sezonowe i błyskawiczne




  • 1 duża cukinia
  • 2 cebule
  • 3 papryki (dałam 2 czerwone i 1 zieloną)
  • 3 duże mięsiste pomidory lub 2 łyżki koncentratu
  • 3 filety z kurczaka
  • vegeta, sól, pieprz

  • Kurczaka kroję w kosteczkę, oprószam przyprawami i podduszam do miękkości w niewielkiej ilości bulionu z czosnkiem. Cukinię obieramy, wydrążamy miąższ ze środka, kroimy w kosteczkę.
    Paprykę i cebulę również kroimy w niedużą kostkę. Na odrobinie oleju podsmażamy najpierw krótko paprykę, następnie wrzucamy cebulkę i smażymy do zeszklenia cebuli, dolewamy około 1/4 szklanki wody, wrzucamy pokrojoną cukinię, dodajemy przyprawy i dusimy do miękkości( my lubimy jak cukinia jest w kostkach, a nie w wersji półpłynnej, więc u mnie trwa to około 10 minut max). Następnie dodajemy pomidorki, wcześniej sparzone i obrane ze skórek, dusimy wszystko razem około 7 minut, dodajemy mięsko i mieszamy, gotowe. To danie zwykle podaję z chlebkiem.





    5 komentarzy:

    1. Z kurczakiem jeszcze nie próbowałam, na pewno bardziej dietetyczne, zapisuję do wypróbowania :)

      OdpowiedzUsuń
    2. oj śliczne to leczo, uwielbiam takie obiadki!

      OdpowiedzUsuń
    3. Wspaniałe przepisy szkoda że wcześniej nie znalazłam,mysłę że bede częstym gościem i zrobię ucztę moim domownikom

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. bardzo się cieszę, zapraszam i życzę smacznego :)

        Usuń

    Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)