poniedziałek, 21 października 2013

ciasto piaskowe z łatką

Jedna z moich ulubionych babek, zaraz po zebrze z oranżadą, klasyczne piaskowe ciacho, idealne do popołudniowej kawki lub herbatki :)




  • 200 gram miękkiego masła
  • 3/4 szklanki cukru
  • 0,5 łyżeczki ekstraktu waniliowego (przepis na blogu :Domowy wyrób") lub aromat waniliowy
  • 3 jaja
  • 2 płaskie łyżki kakao
  • 125 gram mąki pszennej
  • 125 gram maki ziemniaczanej
  • 0,5 - 1 łyżeczka proszku do pieczenia



Masło utrzeć z cukrem na puszystą masę. Następnie dodawać po jednym jaju, nie przerywając ucierania oraz ekstrakt lub aromat. Obie mąki wymieszać z proszkiem do pieczenia, przesiać do masy, wymieszać dokładnie.


Ciasto podzielić na 3 równe części, do jednej z nich dodać kakao i dokładnie zmiksować (oczywiście ta masa będzie trochę gęstsza od pozostałych).

Keksówkę wysmarować masłem i oprószyć bułką tartą lub kaszą manną.
Do formy wyłożyć pierwszą jasną część ciasta, następnie rozprowadzić ciemną masę, przykryć drugą jasną częścią.

Piec około 60 minut w nagrzanym do 180 stopni piekarniku, studzić przez pierwsze 20 minut przy uchylonych drzwiczkach piekarnika.


6 komentarzy:

  1. ...niczym panda :)...Prosty przepis a taki smaczny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. :))), dobre porównanie :) racja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Malwinko, :)))))), idealne wąsale :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Pół łyżeczki proszku do pieczenia to trochę za mało. Ciasto niestety nie wyrosło tak, jak tego oczekiwałam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)