niedziela, 6 października 2013

grzyby marynowane

Prawdziwa kwintesencja jesieni... :)
Przepis na zalewę mam od mojej znajomej, która od wielu, wielu lat, rozpieszcza nas tymi pysznymi przetworami...
Przygotowałam w ten sposób prawdziwki, podgrzybki, maślaczki i opieńki.
Ta zalewa jest taka bardziej wytrawna, jeśli ktoś lubi słodsze marynaty, to przepis też podaję :)



 prawdziwki:



  • świeże mniejsze leśne grzybki
  • zalewa:
  • 3 szklanki wody
  • 1 szklanka octu 10%
  • 0,5 łyżeczki soli
  • 1 płaska łyżka cukru
  • oprócz tego do każdego słoiczka:
  • 3 ziarenka pieprzu czarnego (może być tez i kolorowy)
  • 3 ziarenka ziela angielskiego
  • 1 liść laurowy
  • cebula

marynata na słodszą nutę:
szklanka octu 10-procentowego
4 szklanki wody
2 czubate łyżki cukru 
pół łyżki soli
reszta przypraw bez zmian



Grzybki oczyścić, podgotować około 25 minut w lekko osolonej wodzie, ze szczyptą kwasku cytrynowego, odsączyć.

Wodę zagotować z octem, dodać sól i cukier.

Cebulę pokroić na plasterki, podgotować około 5 minut, odsączyć.

W słoiczkach układać grzybki warstwami z cebulą, wrzucić przyprawy i zalać zalewą, tak, by je przykrywała. Pasteryzować około 6 minut.

opieńki:




podgrzybki:




maślaczki:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)