czwartek, 6 lutego 2014

zrazy wieprzowe w sosie chlebowym

Przepyszny obiad ze wspaniałym sosem, polecam bardzo :)

Roladki podałam z kluskami śląskimi i surówką z czerwonej kapusty.





  • 4 płaty z szynki na rolady (schab też będzie ok)
  • 3 średnie ogórki
  • 8 cienkich plastrów boczku wędzonego
  • 1 mała cebula pokrojona w piórka
  • musztarda do posmarowania kotletów
  • 2 małe kromki chleba żytniego
  • 2 średnie cebule
  • 1 kopiasta łyżka mąki pszennej + 1/4 szklanki wody
  • sól (niewiele)
  • pieprz, słodka papryka
  • 3 - 4 kawałki suszonych grzybków (dałam podgrzybki)
  • 1 kopiasta łyżka kwaśnej, gęstej śmietany (dałam 18%)


Płaty mięsa myjemy, osuszamy, lekko rozbijamy, oprószamy małą ilością soli, posypujemy czarnym pieprzem, smarujemy cienko musztardą z jednej strony.
Ogórka kroimy wzdłuż na paseczki, cebulę w piórka.
Na plastrze mięsa układamy boczek, 2 - 3 kawałki ogórków, troszkę cebuli, zawijamy ściśle, związujemy sznureczkiem. To samo robimy z resztą mięsa.
2 pozostałe cebule kroimy w plastry.
Na patelni rozgrzewamy olej, krótko obsmażamy rolady z każdej strony, na tym samym tłuszczu podsmażamy pokrojone dwie cebule.
W rondlu zagotowujemy wodę, dodajemy grzybki, wkładamy mięso, cebulę, dodajemy paprykę słodką, odrobinę soli i czarny pieprz, gotujemy na małym ogniu pod przykryciem do miękkości mięsa ( u mnie około 50 minut),uzupełniamy wodę, zagotowujemy.
Do sosu wkruszamy żytni chleb (sam miąższ bez skórek), gotujemy około 10 minut.
Roladki wyjmujemy na talerzyk, sos zagęszczamy mąką wymieszaną z zimną wodą, zagotowujemy, doprawiamy, zagotowujemy, dodajemy śmietanę, wkładamy roladki.

Nie dodawajmy więcej chleba do sosu, gdyż będzie zbyt kwaśny..
Z solą tez nie przesadzamy, bo jednak ogórki i boczek sporo soli oddadzą do mięsa.




3 komentarze:

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)