piątek, 6 września 2013

knedle serowe ze śliwkami (błyskawiczne)

Moje chłopaki knedle bardzo lubią, ale bardziej jako deser, choć dziś musiały wystarczyć im za obiad, wracając do dania, szybkie, tanie, sezonowe, a przede wszystkim pyszne ! :)




przepis znalazłam na blogu "Cynamonowy Pył"

  • 0,5 kg twarogu półtłustego
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 2 średnie jaja
  • szczypta soli
  • 20 małych śliwek lub 10 dużych



Ser rozdrobnić widelcem, dodać mąkę, jaja i sól, zagnieść jednolite ciasto. Uformować wałek, podzielić na 20 równych części. Każdą z nich rozpłaszczać na omączonej dłoni, wkładać śliwkę (ja miałam duże, więc dawałam kawałki) i dokładnie zalepiać. 
Wrzucać na lekko osolony wrzątek, gotować 3 minuty od wypłynięcia.
Ja knedle podałam z masełkiem, jogurtem naturalnym i cukrem pudrem.


8 komentarzy:

  1. Rzeczywiście szybkie i dobre, dobrze się kleją.
    Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej, czy mogłabym zamiast śliwek dodać przykładowo jabłka, lub nawet dżem z porzeczki? Mój luby śliwek nie lubi, ale kluchy jak najbardziej.
    Dziękuję za odpowiedź.
    Magda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu, dżem lub marmoladę odradzałabym, gdyż nawet najmniejsza dziurka spowoduje wypłynięcie, natomiast jabłuszka, brzoskwinie z puszki, i takie twardsze owocki będa pasowały jak najbardziej, jabłuszka będą pycha, jeśli je sobie pokrojone w ćwiarteczki podgotujesz przez 3 minutki w syropie, a potem odcedzisz i schłodzisz i wtedy nafaszerujesz nimi knedelki, tak jak zrobiłam z jablkami w ciasteczkach serowych, link
      http://zcukrempudrem.blogspot.com/2013/10/serowe-ciasteczka-z-jabkiem.html

      pozdrawiam ciepło Ewa

      Usuń
  3. A truskawki też się nadają?Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no jasne, przepis na knedle serowe z truskawkami jest pod tym linkiem:
      http://zcukrempudrem.blogspot.com/2014/05/knedle-serowe-z-truskawkami.html

      Usuń
  4. Zamieniłam śliwki na truskawkę, rewelacyjne i to nie pierwszy przepis z którego korzytam regularnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miło mi bardzo, z truskawkami lubię chyba jeszcze bardziej :)))

      Usuń
  5. Witam ,zawsze robiłam z twojego przepisu i było dobrze ,dzisiaj wyczytałam jeszcze inny przepis z dodatkiem masła do ciasta,to znaczy 100gr. na 500gr. mąki i knedle wyszły wspaniałe ,sama zobacz bo wyszły wspaniałe i ciasto o wiele lepiej się wyrabia i potem klei .Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)