piątek, 12 maja 2017

biszkopt z kremem karpatkowym i owocami

Wspaniałe i proste połączenie smaków, do tego ciasta nadadzą się każde owoce, truskawki, poziomki, wiśnie, maliny - co lubicie, bez problemów, zapraszam :)












biszkopt:
4 jaja
6 łyżek cukru
1,5 łyżki ciemnego kakao
0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
3 kopiaste łyżki mąki pszennej tortowej
szczypta soli

krem karpatkowy:
750 ml mleka
4 kopiaste łyżki cukru waniliowego
3 kopiaste łyżki mąki pszennej tortowej
3 kopiaste łyżki mąki ziemniaczanej
3/4 szklanki cukru
2 żółtka
250 gramów masła w temp. pokojowej

wierzch:
około 800 gramów owoców
2 paczuszki galaretki
800 ml gorącej wody


Białka ubijamy na sztywno z dodatkiem soli, wsypujemy cukier, miksujemy na najszybszych obrotach do uzyskania szklistej bezy, potem wrzucamy żółtka, krótko miksujemy na średnich obrotach do połączenia, na końcu wsypujemy kakao, mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, miksujemy na średnich do połączenia, ale nie dłużej.




Prostokątną blaszkę o wymiarach 25x35 cm wyścielamy papierem do pieczenia, wylewamy ciasto.




Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni, wkładamy biszkopt, pieczemy około 25 minut do "suchego patyczka"(funkcja grzania góra - dół, bez termoobiegu, na środkowym poziomie).




Studzimy.
Papier odrywamy do ostudzeniu ciasta.

Krem karpatkowy.
2,5 szklanki mleka zagotowujemy z cukrem i cukrem waniliowym.
Pozostałe mleko wlewamy do miski, wrzucamy 2 żółtka, wsypujemy obie mąki, miksujemy do połączenia, ale nie dłużej.




Kiedy mleko w garnku zawrze, wlewamy mieszankę i mieszając zagotowujemy, od momentu zagęszczenia na ogniu trzymamy około 3 minut, masę studzimy do uzyskania temperatury pokojowej mieszając od czasu do czasu by nie utworzył się "kożuszek").





Masło w temperaturze pokojowej ucieramy mikserem na puszek, dodajemy budyń (na dwa razy) i miksujemy do połączenia składników.





UWAGA: Biszkopt jest delikatny, kremu jest sporo - nie trzeba go nasączać.

Blaszkę ponownie wykładamy papierem, na nim układamy płat biszkoptowy (papier utrzyma nam "w ryzach" tężejący krem i galaretkę).
Krem wykładamy na ostudzony biszkopt, wygładzamy powierzchnię.
Na wierzch układamy owoce (truskawki przekroiłam na połówki).




Galaretki rozpuszczamy w gorącej wodzie, schładzamy, kiedy zaczną tężeć wylewamy na owoce, schładzamy w lodówce najlepiej całą noc.

Smacznego ! :)



88 komentarzy:

  1. Jak zwykle rewelacyjny przepis, który nie może się nie udać.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. :))), dziękuję, również pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Awww ... ale pięknie wygląda! Uwielbiam takie smaki, więc muszę koniecznie wypróbować przepis. Pozdrawiam Ewuniu!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ ono pięknie wygląda:) Po okresie zimowym już się chce takich ciast z owocami i galaretkami. A masę budyniową uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Widok tego ciasta przeniósł mnie na moment do dzieciństwa. Moja mama bardzo często piekła takie latem, kiedy tata przywoził truskawki z działki :) Pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jadlam... Pyszne. Z pewnoscia zrobie dla rodzinki 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)))))), cieszę się, że smakowało :D, pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Dziekuje za przepis. Ciasto jest bardzo smaczne no i, co lubie najbardziej, mokre :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne... jutro zrobię,ale ile tego budyniu ma byc?😊

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy może być gotowy krem karpatkowy ?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. może być, ale konsystencja tego kremu ma być nieco gęstsza niż przy tradydyjnej karpatce, radziłabym dodać więcej masła, min o 50 gramów więcej niż w zalecanym przepisie aby ciasto pięknie się kroiło

    OdpowiedzUsuń
  11. Napewno upieke bo wyglada wysmienicie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ile trzeba dodać tego budyniu do kremu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. budyń gotujemy samodzielnie, od "zera", wszystko jak w przepisie

      Usuń
  13. Wygląda pysznie ...tylko u mnie 2,5 szklanki mleka to 750 ml...ile ma być mleka

    OdpowiedzUsuń
  14. łącznie mleka ma być 750 ml, 600 zagotowujemy, a w 150 ml miksujemy mąki, żółtka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i teraz wszystko jasne :) wychodzi na to że Pani szklanka ma objętości 330ml tak?

      Usuń
    2. nie, moja szklanka ma 250 ml, tylko połówkę zaokrągliłam, żeby było łatwiej odmierzyć

      Usuń
  15. Apetycznie wygląda...

    OdpowiedzUsuń
  16. Super ciasto polecam każdemu

    OdpowiedzUsuń
  17. Idealne ciasto na zbliżające się lato. Pyszne połączenie kremu, owoców i galaretki!

    OdpowiedzUsuń
  18. Biszkopt super, tylko zamiast budyniu wychodzi mi guma arabska :). Tej mąki to mają być łyżki czy łyżeczki? Pytam bo mi się mleko kończy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahahaha, masa podstawowa ma taka być :), po dodaniu masła sprawa się odmieni jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki :)

      Usuń
    2. oczywiście wszystko jak w przepisie

      Usuń
  19. Krem się zważył przed dodaniem masła, porobiły się grudki :( ratunku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. widocznie mąki nie były dobrze wymieszane, ale można go uratować, powyjmować największe grudki, maslo ubić i dodać krem, zmiksować blenderem i powinno być ok

      Usuń
    2. dodać budyń miało być oczywiście

      Usuń
  20. Czy na biszkopt wystarczą tylko 3 łyżki mąki? W przepisach które mam jest zwykle szklanka lub dwie😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mąki ma być tyle co w przepisie, proszę wziąć pod uwagę, że kakao "robi" tu również za mąkę, biszkopt ma być delikatny

      Usuń
  21. W przepisie nic nie pisze o budyniu, a później pisze ze dawać budyń na dwa razy to ile ma być tego budyniu???

    OdpowiedzUsuń
  22. proszę dokładnie przeczytać przepis i instrukcję, budyń robimy samodzielnie, niczego nie brakuje

    OdpowiedzUsuń
  23. Jak tylko wyjdziemy z córcią ze szpitala to od razu bierzemy się za robotę. Wygląda pysznie i pewnie jeszcze lepiej smakuje

    OdpowiedzUsuń
  24. Lubie duże kawałki owoców w cieście :) Więc duże propsy dla tego typu ciast :)

    OdpowiedzUsuń
  25. uwielbiam takie ciasta z sezonowymi owocami,,,Ola.

    OdpowiedzUsuń
  26. Witam,w budyniu zrobiły się wielkie grudy, po połączeniu składników. Co zrobiłam źle, bo nie mam doświadczenia. Myślałam , ze jak zmiksuje z masłem to coś pomoże, ale niestety.

    OdpowiedzUsuń
  27. no więc takie grudy po ugotowaniu to po prostu niedokładnie wymieszany zaczyn na budyń, w zaczynie małe grudki po zagotowaniu robią się wielkie, także tutaj jest przyczyna, ta zbita w grudki mąka nie ma szans na dogotowanie po zagotowaniu niestety

    OdpowiedzUsuń
  28. Ciasto pyszne tylko z tym budyniem trochę dziwnie wychodzi. Nic o budyniu nie jest napisane w składnikach, a nagle "dodać budyń".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :))))), wszystko jest jak trzeba, budyń robimy tutaj sami od przyslowiowego "zera", proszę dokładnie wszystko przeczytać

      Usuń
    2. Czytanie ze zrozumieniem się kłania;)

      Usuń
  29. ciasto ZROBIŁAM dla pań z przedszkola na zakończenie roku,,,były zachwycone,,,każda prosiła o przepis,więc odesłałam je na mój ulubiony blog kulinarny Z CUKREM PUDREM....pozdrawiam serdecznie Gosia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również ostatnio często korzystam z tej strony :-) Przepisy są bardzo dobre mnie i mojej rodzinie bardzo smakują :-)

      Usuń
  30. A ja całkiem z innej bajki jaki wymiar formy na być bo co przepis to każdy inne podaję.

    OdpowiedzUsuń
  31. Jeśli jest mowa o -budyniu- to dosłownie chodzi o ten -krem karpatkowy-.
    Czy dobrze mówię?

    OdpowiedzUsuń
  32. Przepyszne ciasto
    😀 😁 😁 😀 😁 😀

    OdpowiedzUsuń
  33. Ciacho zrobione, wyglada znakomicie, przepis swietny👍🏻😀

    OdpowiedzUsuń
  34. życzę smacznego :), pozdrawiam, Ewa

    OdpowiedzUsuń
  35. Właśnie robię placek z tego przepisu. Zalałam 2 galaretki 800 ml gorącej wody, nie chce stężeć, jakie maja być dokładnie galaretki?

    OdpowiedzUsuń
  36. stężeją spokojnie, najpierw schłodzić do temp. pokojowej, a potem do lodówki, zacznie tężeć na pewno, standardowe galaretki w ilości 2 szt wg instrukcji potrzebują 1 litr wody, tutaj mamy mniej, więc tym bardziej będzzie wszystko ok, smacznego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje za odpowiedz, mialam kiepskie galaretki (nie polecam Gellwe), musialam dodac 3 lyzeczki zelatyny zeby cos z tego bylo. Placek wyszedl przepyszny, dziekuje za przepis. Juz wczesniej robilam sernik z kajmakiem i biala czekolada oraz drozdzowki z serem i truskawkami i wszystko bylo bardzo bardzo smaczne, a przepisy sa naprawde bardzo dokladne i wszystko sie udaje dzieki temu.

      Usuń
  37. Trochę mnie zaskoczyły 4 kopiate łyżki cukru waniliowego. Czy to nie za dużo? To będzie ze 6 torebek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miałam na myśli domowy cukier waniliowy, ale on innymi proporcjami się kieruje, w przypadku sklepowego 2 małe torebki będą ok

      Usuń
  38. Ciasto wyszło wyśmienite! Smakowało całej rodzinie :) z niecierpliwością czekam na kolejne przepisy.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  39. Ciasto prezentuje się wyśmienicie, spróbuję upiec w ten weekend !

    OdpowiedzUsuń
  40. Ciasto super u mnie bez owoców bo i tak wydłubią, ale i tak wyszło bardzo smaczne i ładne.pozdrawiam Monika

    OdpowiedzUsuń
  41. Pani Ewo kiedy nowe przepisy ?pozdrawiam i czekam z niecierpliwoscia.Beata

    OdpowiedzUsuń
  42. Witam, wyglada pysznie, niestety budyn wyszedl z wielkimi grudami😕 nie sposob bylo je rozmiksowac. Ciasto podalam z owocami i galaretka😊 pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  43. Pani Ewo, czekamy! Bardzo lubię Pani blog, a tu taka cisza...
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  44. Super ciasto, uwielbiam karpatke więc idealnie wpasowało się w mój gust. Z braku sezonowych owoców dałam na wierzch banana pokrojonego w plasterki; ) jedynie czego mi brakowało to odrobiny nasaczenia biszkoptu.Nie lubię mokrych biszkoptów ale jak dla mnie jednak był za suchy i następnym razem troszkę go zwilżę.

    OdpowiedzUsuń
  45. Pani Ewo bardzo prosimy niech pani wraca z nowymi przepisami.Zagladam tu codziennie z nadzieja ze pojawi się jakiś nowy wpis.Pozdrawiam Beata

    OdpowiedzUsuń
  46. Ja rowniez czekam na Pania... i na nowe przepisy.
    Pozdrawiam Ewa

    OdpowiedzUsuń
  47. Bardzo lubię robić to ciasto latem, kiedy jest sezon na truskawki. Zimą daję brzoskwinie z puszki.

    OdpowiedzUsuń
  48. Uwielbiam tego bloga! Tylko dlaczego zniknęły mi ikonki po lewej stronie ? Nic nie mogę znaleźć :-(

    OdpowiedzUsuń
  49. Super przepis ciasto wyszlo przepysznie.Polecam i dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  50. Rewelacyjne ciasto! :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Chętnie sięgam do Pani przepisów i czekam na następne, bo szkoda zostawiać taki fajny blog...

    OdpowiedzUsuń
  52. Apetycznie wygląda i musi być przepyszne. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  53. Niech pani juz wraca do nas zaglądam tu kilka razy dziennie z nadzieja na nowe przepisy.Pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
  54. Ciasta z kremem karpatkowym - zawsze i chętnie pochłonę :) Cudowności :)

    OdpowiedzUsuń
  55. uwielbiam ciasta z galaretką! jeszcze nie jadłam z kremem karpatkowym <3

    OdpowiedzUsuń
  56. Bardzo ciekawy post. Czekam na więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  57. Czekam na nowe przepisy i pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
  58. Kocham truskawki i krem karpatkowy. A to połączenie jest boskie :)

    OdpowiedzUsuń
  59. Moje dziecko uwielbia owoce w galaretce, więc wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  60. To ciacho wygląda obłędnie.

    OdpowiedzUsuń
  61. Trafiłam na tego bloga dopiero teraz. Przepisy są rewelacyjne. Wypróbowałam już 7. Jaką szkoda że nie ma kontynuacji.

    OdpowiedzUsuń
  62. Samo zdjęcie mówi, że ciasto musi być pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  63. Dzień dobry. Weszłam na Pani blog po przepis na ciasto z truskawkami i kremem karpatkowym. Ale się zdziwiłam że są nowe przepisy i to już od jakiegoś czasu 😊. Bardzo się cieszę. Często korzystam z Pani przepisów. Naszym ulubionym jest ciasto Jamajka w wersji z malinami ale robiłam je z różnymi owocami i zawsze jest przepyszna. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie, jestem, jestem, w miarę możliwości czasowych będę wstawiać różności, cieszę się, że przepisy smakują, pozdrawiam słonecznie i polecam się na przyszłość :)

      Usuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)