poniedziałek, 30 grudnia 2013

tarta ze szpinakiem i kurczakiem

Przepyszna, delikatna, jednak baaardzo sycąca tarta, w wersji wege spokojnie można odpuścić mięsko i tak będzie świetna :)




  • ciasto:
  • 1,5 szklanki mąki pszennej lub pełnoziarnistej
  • 120 gramów masła lub margaryny
  • 3 - 4 łyżki zimnej wody
  • szczypta soli
  • farsz:
  • 450 gramów mrożonego szpinaku + 2 łyżki oleju rzepakowego
  • 3 - 4 ząbki czosnku
  • 250 gramów twarogu półtłustego
  • garść startego sera żółtego (optymalnie mozzarella, ja dałam edamski)
  • sól, pieprz, gałka muszkatałowa
  • 3 łyżki mąki pszennej
  • 2 jaja
  • 2 filety z kurczaka + ulubiona przyprawa do kurczaka
  • ponadto:
  • 2 garście startego sera żółtego do posypania tarty

Mąkę przesiewamy z solą, dodajemy zimne masło, siekamy je razem z mąką, następnie dodajemy wodę i zagniatamy kruche ciasto, wkładamy do lodówki na 30 minut.
Kurczaka kroimy w kosteczkę, oprószamy przyprawą, smażymy na złoto.

Szpinak rozmrażamy podgrzewając w rondlu, dodajemy olej, zmiażdżone ząbki czosnku, wysmażamy go na gęsto, sok ma być całkowicie zredukowany, masę schładzamy.

Ciasto wyjmujemy z lodówki, wylepiamy nim natłuszczoną formę do tarty lub tortownicę o średnicy 26 cm (piekłam w tortownicy), nakłuwamy gęsto widelcem, podpiekamy na złoto w 190 stopniach, u mnie trwało to około 18 minut.

Do dużej miski przekładamy szpinak z czosnkiem, dodajemy do niego ser biały, dokładnie masę ucieramy, by była jednorodna. Następnie do miski ze szpinakiem wbijamy jaja, dodajemy ser żółty, mąkę, przyprawy, mieszamy wszystko dokładnie.



Na podpieczony spód wykładamy masę szpinakową, na nią układamy mięsko, następnie całość posypujemy żółtym serem.


Pieczemy około 35 - 40 minut w temperaturze 180 stopni.


11 komentarzy:

  1. Na kawałek bym się skusiła! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam tarty! Tę muszę koniecznie zrobić!!! Aż zgłodniałam, a do końca pracy daleko :))

    OdpowiedzUsuń
  3. to była jedna z najlepszych tart jakie jadłem, dziękuję, Karol

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestes niesamowita !Potrawy wygladaja rewelacyjnie .Od dzisiaj zaczynam gotowac wraz z Toba i dzielic sie przy okazji opiniami .w domowej kuchni gotuje 30 lat i mysle ,ze bardzo Twoje tak elegankie potrawy przypadna do gustu mojej całej rodzince .Zycze wszystkiego dobrego .pozdrawiam Iwa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwo, bardzo, bardzo się cieszę i zapraszam jak najczęściej ! :))

      Usuń
  5. Właśnie idę robić tartę. Trzymajcie kciuki. Dodam, że mam 16 lat :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzymaj się instrukcji, a wszytko będzie ok, no i oczywiście daj znać :)

      Usuń
  6. Dzisiaj zrobiłam tartę twojego przepisu i wyszła rewelacyjnie! Pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy taka tarta upiekłaby się na patelni? Niestety w mieszkaniu studenckim piekarnik nie działa, a tarta wygląda smakowicie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie, nie upiecze się na bank ://, ale można zrobić ją w formie omletu, tak jak w tym przepisie
      http://zcukrempudrem.blogspot.com/2014/09/omlet-la-pizza.html
      ze szpiankiem, kurczakiem itd, tylko odpowiednio zmniejszając propocje, pozdrawiam

      Usuń
  8. zrobiłam i jest prze pyszna :)))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)