poniedziałek, 27 stycznia 2014

filety z kurczaka w cebulowo - czosnkowej panierce

Danie jest tanie, pyszne, posmakuje każdemu :) Można zrobić je w wersji ostrej (polecam) :)

Kotlety podałam z ziemniaczkami pure i surówką "Leniwa Kasia" :)




  • 1 duży lub dwa małe filety z kurczaka
  • ulubiona przyprawa do kurczaka
  • ciasto:
  • 2 jaja
  • 0,5 szklanki mleka
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1/3 łyżeczki soli
  • 1 płaska łyżeczka słodkiej papryki ( ja dałam na pół z ostrą)
  • 1 duża cebula
  • 3 - 4 ząbki czosnku
  • pieprz czarny lub cayenne (dałam 1/5 łyżeczki)


Filety umyć, osuszyć, pokroić w małą kosteczkę, oprószyć przyprawą, wymieszać, wstawić do lodówki na 30 - 60 minut.
Jaja zmiksować z mlekiem, mąką i przyprawami. 
Cebulę posiekać, czosnek zmiażdżyć, dodać do ciasta, wymieszać.
Mięso wrzucić do ciasta, wymieszać, na rozgrzany olej kłaść niewielkie porcje ciasta, smażyć pod przykryciem na średnim ogniu na złoto, odsączyć na ręczniku papierowym.




2 komentarze:

  1. Wyglądają jak racuszki. Kuszą, kuszą... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaproponowane powyżej danie było pyszne:-) Cieszę się, że tutaj trafiłam. Myślę, że zostanę na dłużej, bo pomysłów jest tutaj mnóstwo. Gratuluję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)