poniedziałek, 6 stycznia 2014

rozgrzewająca herbata

Choć za oknem mrozy nie szaleją to jednak nie jest na tyle ciepło, by nie napić się herbatki, która sprawi, że krew w naszych żyłach szybciej popłynie, a myśli dostaną pozytywnego kopa, zachęcam :))



0,5 litra herbaty o dowolnej mocy (polecam rooibos)
2 plasterki imbiru po około 1 cm lub dwie szczypty sproszkowanego
2 szczypty mielonego cynamonu
4 goździki
2 - 3 plasterki cytryny
1 gwiazdka anyżu (opcjonalnie)
miód do smaku wg uznania

Zaparzamy herbatkę w czajniczku, do którego wrzucamy imbir, cynamon, anyżek (opcjonalnie), cytrynę, goździki, mieszamy intensywnie, dosładzamy całość miodem i od razu podajemy.



4 komentarze:

  1. Fajny przepis kiedy jest zimno, czyli bardzo aktualny temat ;) Ja też mam swój sposób - kupuję herbatkę rozgrzewającą albo grzańca na bazie hibiscusa, pychotka!! http://www.herbata-kawa.pl/szukaj.html?search=MIESZANKA+OWOCOWA+GRZANIEC

    OdpowiedzUsuń
  2. Spodek nie jest od kompletu do tej filiżanki: Przepraszam,ale porcelana to moja pasja:) A przepis na herbatę do wypróbowania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. powiem szczerze, że nie ma pojęcia, bo odziedziczyłam obydwie rzeczy w spadku :), ale dzięki za info :)

      Usuń
  3. Spodek jest prawdopodobnie przedwojenny, śląski z serii Japan Bunt, a filiżanka jest współczesna chińska.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)