czwartek, 21 sierpnia 2014

rolada serowo - drobiowa

Robiłam ją 3 razy pod rząd, tak nam smakowała ! Delikatne mięsko z wyraźnym posmakiem sera i pieczarkowym aromatem, dla nas to połączenie idealne :)). Polecam każdemu !
Przepis pochodzi stąd.



ciasto serowo - majonezowe:
3 jaja
280 gramów sera żółtego ( użyłam Goudy)
3 łyżki ( z górką) gęstego majonezu ( użyłam z Winiar)

nadzienie pieczarkowe:
350 gramów pieczarek
1 średnia cebula
1 średnie jajo
1 - 2 łyżki bułki tartej
odrobinka soli
czarny pieprz

dodatkowo:
2 duże filety drobiowe ( łącznie około 600 - 650 gramów)
ulubiona przyprawa do kurczaka
2 płaskie łyżki oleju do wysmarowania papieru do pieczenia


Pieczarki ścieramy na tarce na dużych oczkach, wrzucamy na rozgrzany olej, wysmażamy, kiedy wytracą wilgoć, wrzucamy posiekaną drobno cebulę, smażymy cały czas mieszając do zeszklenia cebuli, przyprawiamy (zwracam uwagę na małą ilość soli). Farsz odcedzamy z oleju i przekładamy na talerzyk. Po wystudzeniu wbijamy jajo i dodajemy bułkę tartą, mieszamy dokładnie.


Filety myjemy, osuszamy, przekrawamy wzdłuż tak, by powstały nam 4 kawałki mięsa, cienko je rozbijamy, przyprawiamy, odstawiamy do lodówki.


Teraz przystępujemy do robienia ciasta. Ser ścieramy na drobnych oczkach.
Jaja rozkłócamy widelcem, dodajemy majonez, mieszamy dokładnie łyżką (robiłam to na średnich obrotach miksera, ale uważajmy, by jaja się nie spieniły za bardzo).
Dodajemy ser i mieszamy łyżką.


Blachę z wyposażenia piekarnika wykładamy papierem do pieczenia, który cienko smarujemy olejem.
Masę majonezowo - serową rozprowadzamy równomiernie cienką (!) warstwą po papierze ( aby ułatwić sobie robotę, możemy łyżkę maczać w zimnej wodzie, jednak uważamy by nie przenieść zbyt dużowilgoci na powierzchnię ciasta).



Piekarnik nagrzewamy do 170 stopni, wkładamy ciasto i pieczemy około 30 minut ( funkcja góra - dół), do jego delikatnego zezłocenia.


Zaraz po wyjęciu z pieca delikatnie odrywamy papier od ciasta.
Kładziemy je na blacie i na 3/4 ( nawet troszkę więcej) jego powierzchni układamy przyprawione mięso. Pomiędzy kawałkami filetu nie może być przerw. Na końcu ciasta układamy farsz pieczarkowy w formie "wałka".


Następnie zwijamy całość jak roladę zaczynając od końca z pieczarkami ( róbmy to ściśle, ale z wyczuciem).


Potem zawijamy naszą roladę w papier do pieczenia i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni, pieczemy około 35 - 40 minut ( funkcja góra - dół).


UWAGA: Papier po końcowym upieczeniu rolady odrywamy wtedy kiedy ma ona już temperaturę pokojową.
Po ostudzeniu kroimy na plastry.





54 komentarze:

  1. Ewcia rolada wygląda rewelacyjnie do tego aromaty, które się przenikają w domu musiało pachnieć obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo pomyslowe!!! warte odgapienia ,a wyglada tak przepysznie że chetnie bym monitor schrupała ! Super!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta rolada wygląda fantastycznie!!! Zrobię jak najszybciej :))

    OdpowiedzUsuń
  4. jest przepyszna, dziewczyny, bardzo Wam polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomysłowa, smaczna i okazała.- aż ślinka cieknie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniały pomysł, z chęcią bym spróbowała:)

    OdpowiedzUsuń
  7. ale bym zjadla !!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Rolada wygląda rewelacyjnie. Z czym ją podawać, na ciepło czy na zimno?? :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jolu, raczej na zimno jako dodatek do pieczywka

      Usuń
  9. R E W E L A C J A !!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda obłędnie. Uwielbiam rolady. Twoja jest rewelacyjna. Na pewno skorzystam z przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda obłędnie i pewnie tak smakuje. Super przepis.
    Pozdrawiam Anulka 12

    OdpowiedzUsuń
  12. Ewa,rewelacyjny przepis,katujesz mnie nim...jestem przed obiadem,bardzo głodna :)Ania .

    OdpowiedzUsuń
  13. Rewelacyjny przepis i oczywiście Twoje wykonanie. Jak tylko będę miała trochę więcej wolnego czasu - pokuszę się :)))

    OdpowiedzUsuń
  14. Super, super i jeszcze raz super. Na pewno jest smaczna.
    Obserwuję i zapraszam do mnie http://kuchniaalukasza.blogspot.com/
    Lukasz

    OdpowiedzUsuń
  15. Odpowiedzi
    1. bardzo polecam :) i czekam na wieści jak smakowała :)

      Usuń
  16. Robiłam tą roladę.Bardzo dobra :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Robiłam wszystko zgodnie z przepisem, a całe ciasto popękało podczas zwijania i ciężko było w ogóle cokolwiek uratować :/ I podczas pieczenia wyrosły większe "góry" niż na cieście na karpatkę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmmm, czasem tak się dzieje, kiedy jest zbyt wysoka, może Twój piekarnik zbyt mocno od góry grzeje??

      Usuń
    2. kumpela mi jeszcze teraz podpowiedziała, że mogłaby to być wina zbyt mocnego ubicia jaje i napowietrzenia masy, może?

      Usuń
    3. Następnym razem na pewno skrócę czas pieczenia i może faktycznie jajka były zbyt mocno ubite. Ale i tak wyszła bardzo smaczna :)

      Usuń
    4. pewnie, najważniejsze to się nie zrażać i działać dalej, bo trening czyni mistrza, nie? pozdrawiam :)

      Usuń
  18. czy można ciasto do tej rolady upiec dzień wcześniej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie, niestety, nawet zawinięte może wyschnąć, także trzeba wszystko razem

      Usuń
  19. szkoda , że nie można wcześniej upiec ciasta bo kiedy na pierwszym razem coś nie pójdzie to zawsze można zrobić drugi raz.Przepis wykorzystam już w poniedziałek.Zdrowych, spokojnych Świąt życzę oraz wszelkiej pomyślności w Nowym Roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szkoda, ale w tym przypadku wiem jak jest, bo przerobiłam to i ciasto było bardzo suche na drugi dzień, łamało się, jestem w poniedziałek online, także w razie pytań służę pomocą, Wesołych Świąt !

      Usuń
  20. Roladę robiłam kilka razy. Tylko zawsze mam problem z odklejeniem ciasta od papieru.Trochę trzeba się pomęczyć. Ale efekt końcowy rewelacja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a próbowałaś rozsmarowywać masę na tej bardziej błyszczącej stronie papieru?

      Usuń
  21. wygląda przepysznie ! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Robilam kilka razy.pyszne

    OdpowiedzUsuń
  23. U mnie rodzinka na tą roladę rzuca się jak wygłodniałe sępy, na ciepło, na zimno, z chlebem czy bez, bez znaczenia - znika w jeden dzień. Polecam bo jest obłędna!!

    OdpowiedzUsuń
  24. Witam, mam pytanie. Czy tę roladę można przygotować dzień wcześniej ? Chcę ją zabrać rano do pracy, ale nie wiem czy będzie smaczna...

    OdpowiedzUsuń
  25. Pani Ewo ta rolada jest przepyszna �� podałam ja na ciepło z ziemniaczkami zapiekanymi i sałatka z sałaty - po prostu rewelacja �� juz nie mogę się doczekać aż wypróbuję kolejny przepis z Pani strony �� Pozdrawiam serdecznie ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to wspaniale, że smakuje, nam też właśnie, zapraszzam, pozdrawiam i życzę smacznego :)

      Usuń
  26. Wczoraj robilam pierwszy raz ta rolade smakuje super polecam wszystkim.dziekuje za Przepisy.

    OdpowiedzUsuń
  27. Czy lekko twardawe pieczarki w środku będą ok?

    OdpowiedzUsuń
  28. Robiłam! U będę robić dalej. Palce lizać. ... wszystkim smakowało

    OdpowiedzUsuń
  29. Robiłam kilka razy tylko w moim przepisie to340g sera Ciasto udaje się za każdym razem Uwaga:nie przdobżyć z majonezem(bo ciasto będzie kruche)pępka.Skład mieszam do połączenia łyżką(ser grube oczka) rob.ze szpinakiem warzywamiitp.pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  30. To wyglada dardzo apetycznie sprobuje to danie zrobic przesylas dobre I ladne przepisy

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo często ją robię. Znika ona bardzo szybko. Tylko ja piersi z kurczaka kroję w kostkę a pieczarki w paski.

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo ładna i zawsze wychodzi. Polecam naprawdę a jestem od pięćdziesięciu lat kucharka.

    OdpowiedzUsuń
  33. Bardzo dobre, dzisiaj robiłam na obiad. Myślałam, że więcej z tym jest pracy. Dziękuję za przepis i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  34. Witam,dopiero teraz znalazłam ten przepis i upiekłam bo znudziły mi się świąteczne potrawy.Wyszło idealnie i tak smakuje.Przepis jest dokładny,czytelny nawet dla początkujących.Gospodynie z wieloletnim doświadczeniem wiedzą dlaczego ciasto pęka itd.Radzę trzymać się ścisle przepisu a wszystko się uda.Pani Ewo gratuluje i pozdrawiam .Małgorzata.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)