poniedziałek, 16 lutego 2015

roladki drobiowe z mozzarellą w orzechach (pieczone)

Wiecie, że nie przepadam za cudacznymi połączeniami? :) Kurczak, mozzarella, to standard, ale te orzeszki to nowość, u nas w domu zdania były podzielone, jedni się zajadali, inni twierdzili, że to zbyt "dziwne", a prawda jest taka, że kto nie spróbuje ten się nie dowie :) 
Kolejna dietetyczna propozycja ode mnie :)







4 średnie filety z kurczaka
2 kulki mozzarelli (każda po około 125 gramów)
pęczek natki pietruszki ewentualnie szczypiorek, posiekane ulubione zioła
przyprawa do kurczaka
100 gramów orzechów włoskich
1 rozbełtane jajo do panierki


Filety rozbić dość cienko nawilżonym tłuczkiem, posypać przyprawą i odstawić na 30 minut.

Mozzarellę pokroić w plasterki, poukładać na mięsie.




Orzechy posiekać dość drobno.




Zwinąć ściśle w roladkę. Panierować w jaju, obtaczać w orzechach.

Zawinąć w folię aluminiową, wsadzić do piekarnika nagrzanego do 200 stopni i piec około 30 minut.




UWAGA: Po 20 minutach pieczenia naciąć i rozchylić folię z góry aby mięsko i orzechy się lekko przypiekły.

Serwować z ulubionymi dodatkami.



7 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo interesująco :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja lubię takie połączenia i cieszę się z tego przepisu. Na pewno wypróbuję. Oczywiście dam znać jak smakuje. Pozdrawiam Milena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Milenko, masz 100% racji, ile podniebień, tyle smaków, czekam na wieści :)

      Usuń
    2. I dzisiaj pojawiły się na obiedzie. Dla mnie rewelacja. Alternatywa dla smażonych, których unikam. Na pewno jeszcze wiele razy się u nas pojawią :)

      Usuń
  3. Coś pysznego!!!!! soczyste, niebo w gębie!!! polecam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)