Print Friendly and PDF z cukrem pudrem: zupa drobiowa z ryżem

wtorek, 24 listopada 2015

zupa drobiowa z ryżem

Zupa, która jest bardzo odpowiednia na pogodę za oknem... szybka, sycąca i delikatna zarazem, posmakuje dzieciom i dorosłym.






4 - 5 skrzydełek drobiowych
150 gramów białego ryżu
350 gramów włoszczyzny krojonej w paski lub pęczek tradycyjnej włoszczyzny świeżej (jak do rosołu)
1 średnia opalona nad ogniem cebula
1,5 szklanki mleka (może być 3.2%)
2 żółtka
sól, pieprz czarny mielony, vegeta
siekana zielenina do posypania


Skrzydełka zalewamy wodą, dodajemy przyprawy, gotujemy do miękkości, wyjmujemy na talerzyk.
Wywar uzupełniamy gorącą wodą, zagotowujemy, wrzucamy ryż i warzywa (przypieczona cebula ma być posiekana), na małym ogniu doprowadzamy do wrzenia często mieszając by ryż nie przywarł do dna.
UWAGA: Ryż z torebki gotuje się szybciej niż tradycyjny sypki, użyłam torebkowego. Jeśli macie ten gotujący się dłużej wrzućcie najpierw sam ryż, a po około 10 minutach warzywa.
Jeśli mamy świeże warzywa, marchewkę, seler i pietruszkę ścieramy na tarce na dużych oczkach, a pora kroimy w cienkie półtalarki.

Ryż i warzywa muszą być miękkie, pod koniec gotowania wlewamy szklankę mleka, zagotowujemy.

W pozostałym mleku miksujemy krótko żółtka i wlewamy do zupy, zagotowujemy, doprawiamy, wrzucamy tez mięsko obrane z kości.




Na talerzach posypujemy siekaną zieleniną.



15 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo smacznie chetnie zjadłabym talerzyk takiej zupy pozdrawiam agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko, zapraszam do przetestowania, również ślę pozdrówcia :))

      Usuń
  2. Częśc Ewcia ,fajna zupka ale nie dla moich ,ugotuje jutro tylko dla siebie bo bardzo zachęcająco wygląda .pozdrawiam Aneta z fb.

    OdpowiedzUsuń
  3. B. apetyczna, robie taka ale nie zageszczam zoltkiem teraz sprobuje, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajna zupka, zjadłabym takiej z ochotą :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ewcia ,ta zupka jest genialna ,najadłam się do bólu z zachwytem ,zupka a jednak coś innego .Ps.wynalazłam przyprawy Kotanyi w naszym Auchanie i są o ok 1zł tańsze od tych z Lewiatana ,więc wykupiłam prawie cały regalik i jestem mega zadowolona ,pojemnik na przyprawy pełniutki i jak się chce gotować to hoho ,pozdrawiam ,buziaczki Aneta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie, zupa jest naprawdę ok, a tymi przyprawami to się przejdę koniecznie, bo tez muszę sobie zapasik uzupełnić, dzięki za info, Anetko, pozdrawiam Cię serdecznie !

      Usuń
  6. Zupka zapowiada się pysznie i zapewne spróbuję :) Pozdrawiam Serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie ugotowałam. Zupka pyszna. Zaczynam po kolei gotować twoje zupy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jaką ilością wody zalać skrzydełka i ile tej wody ponownie dodać?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wlewamy tyle wody by przykryła skrzydełka, potem uzupełniamy mniej więcej do tego samego poziomu, a po dosypaniu ryżu tyle by zupa nie była zbyt gęsta

      Usuń
  9. Zupka pyszna i smakowała dzieciom :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Super zupa, prosta, tania, szybka, a najważniejsze pyszna. Polecam dla mam karmiących :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. A mi sie zwazyla :-(

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)