wtorek, 24 listopada 2015

zupa drobiowa z ryżem

Zupa, która jest bardzo odpowiednia na pogodę za oknem... szybka, sycąca i delikatna zarazem, posmakuje dzieciom i dorosłym.






4 - 5 skrzydełek drobiowych
150 gramów białego ryżu
350 gramów włoszczyzny krojonej w paski lub pęczek tradycyjnej włoszczyzny świeżej (jak do rosołu)
1 średnia opalona nad ogniem cebula
1,5 szklanki mleka (może być 3.2%)
2 żółtka
sól, pieprz czarny mielony, vegeta
siekana zielenina do posypania


Skrzydełka zalewamy wodą, dodajemy przyprawy, gotujemy do miękkości, wyjmujemy na talerzyk.
Wywar uzupełniamy gorącą wodą, zagotowujemy, wrzucamy ryż i warzywa (przypieczona cebula ma być posiekana), na małym ogniu doprowadzamy do wrzenia często mieszając by ryż nie przywarł do dna.
UWAGA: Ryż z torebki gotuje się szybciej niż tradycyjny sypki, użyłam torebkowego. Jeśli macie ten gotujący się dłużej wrzućcie najpierw sam ryż, a po około 10 minutach warzywa.
Jeśli mamy świeże warzywa, marchewkę, seler i pietruszkę ścieramy na tarce na dużych oczkach, a pora kroimy w cienkie półtalarki.

Ryż i warzywa muszą być miękkie, pod koniec gotowania wlewamy szklankę mleka, zagotowujemy.

W pozostałym mleku miksujemy krótko żółtka i wlewamy do zupy, zagotowujemy, doprawiamy, wrzucamy tez mięsko obrane z kości.




Na talerzach posypujemy siekaną zieleniną.



18 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo smacznie chetnie zjadłabym talerzyk takiej zupy pozdrawiam agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko, zapraszam do przetestowania, również ślę pozdrówcia :))

      Usuń
  2. Częśc Ewcia ,fajna zupka ale nie dla moich ,ugotuje jutro tylko dla siebie bo bardzo zachęcająco wygląda .pozdrawiam Aneta z fb.

    OdpowiedzUsuń
  3. B. apetyczna, robie taka ale nie zageszczam zoltkiem teraz sprobuje, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajna zupka, zjadłabym takiej z ochotą :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ewcia ,ta zupka jest genialna ,najadłam się do bólu z zachwytem ,zupka a jednak coś innego .Ps.wynalazłam przyprawy Kotanyi w naszym Auchanie i są o ok 1zł tańsze od tych z Lewiatana ,więc wykupiłam prawie cały regalik i jestem mega zadowolona ,pojemnik na przyprawy pełniutki i jak się chce gotować to hoho ,pozdrawiam ,buziaczki Aneta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie, zupa jest naprawdę ok, a tymi przyprawami to się przejdę koniecznie, bo tez muszę sobie zapasik uzupełnić, dzięki za info, Anetko, pozdrawiam Cię serdecznie !

      Usuń
    2. O jakich przyprawach piszecie? Nie załapałam 🤔
      Robię odpowiednik tej zupki z kaszą manną. Też kapitalna
      Pozdrawiam 👋

      Usuń
  6. Zupka zapowiada się pysznie i zapewne spróbuję :) Pozdrawiam Serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie ugotowałam. Zupka pyszna. Zaczynam po kolei gotować twoje zupy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jaką ilością wody zalać skrzydełka i ile tej wody ponownie dodać?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wlewamy tyle wody by przykryła skrzydełka, potem uzupełniamy mniej więcej do tego samego poziomu, a po dosypaniu ryżu tyle by zupa nie była zbyt gęsta

      Usuń
  9. Zupka pyszna i smakowała dzieciom :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Super zupa, prosta, tania, szybka, a najważniejsze pyszna. Polecam dla mam karmiących :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. A mi sie zwazyla :-(

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo dobra zupa, polecam i proszę o więcej takich sprawdzonych przepisów.

    OdpowiedzUsuń
  13. Trzeba uważać aby nie rozgotować ryżu bo gdy do tego dojdzie to zaprawiając żółtkiem będzie zupa za gęsta.Kto lubi zupy bardziej wyraziste może dodać ciut ostrej papryki lub innej ostrej przyprawy.Dla mnie zupka dobra tylko troszkę zmodyfikowałam. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)