niedziela, 18 sierpnia 2013

bułki kukurydziane

Wspaniałe, mięciutkie bułki, bardzo polecam !





  • 400 gram mąki pszennej
  • 220 gram mąki kukurydzianej
  • 300 ml ciepłego mleka
  • 1 płaska łyżeczka cukru
  • 50 gram miodu
  • 25 gram drożdży
  • 1,5 łyżeczki soli
  • 50 ml oleju

W ciepłym mleku rozprowadzić drożdże, dodać cukier i łyżkę mąki, odstawić do podrośnięcia na 15 minut.
Mąki przesiać razem, dodać wyrośnięty rozczyn, miód, olej, sól i wyrobić elastyczne ciasto, odstawić w ciepłe miejsce na 40 minut. Po tym czasie ciasto odgazować, podzielić na 12-14 części, uformować bułeczki, poukładać na blasze z pergaminem, zostawić na 15 minut do napuszenia, ja jedne posmarowałam rozkłóconym jajem, a drugie posmarowałam mlekiem i obtoczyłam w mące. Piec około 20 minut w temperaturze 190 stopni.


4 komentarze:

  1. Wyglądają jak przerobione w fotoszopie! Idealne, po prostu idealne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. dziękuję, a buły polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. czy wyjdą pieczone w prodiżu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wyjdą, ale trzeba będzie je piec na dwie tury, część ciasta, która będzie czekać najlepiej w czasie pieczenia pierwszej wsadzić do lodówki, bo "przerosną"

      Usuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)