wtorek, 8 października 2013

babka "Cud" Ewy Wachowicz

Wilgotna, pachnąca cynamonem, nie przysparzająca problemów z obróbką, po prostu pyszna i szybka przekąska do kawusi :)





  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 2 łyżeczki sody
  • 1 i 1/3 szklanki cukru
  • 2,5 łyżeczki ciemnego kakao
  • 2 łyżeczki cynamonu (dałam 3/4 łyżeczki)
  • 200 gram miękkiego masła
  • 4 jaja
  • 0,5 szklanki mleka
  • 3 łyżki dżemu kwaskowatego (dałam moje powidła śliwkowe niskosłodzone, dostępne w zakładce "Przetwory")
  • garść orzechów włoskich (nie miałam)
  • 1,5 garści rodzynek na pół z żurawiną suszoną
  • 150 gram czekolady (dałam gorzką) + 2 łyżki mleka


Masło utrzeć z cukrem, dodać żółtka, ucierać dalej. Następnie dodać połowę mąki wymieszanej z sodą, kakao i cynamonem i mleko, zmiksować. Dodać resztę mąki i dżem, ponownie zmiksować. Na koniec dodać ubitą pianę z białek, delikatnie wmieszać szpatułką. Orzechy wsadzić do woreczka i rozbić wałkiem lub tłuczkiem na mniejsze cząstki, wsypać do ciasta, zamieszać. Ja dodałam rodzynki i żurawinę (nie sparzałam ich ani nie obtaczałam w mące). Babkę wlać do natłuszczonej i posypanej bułką tartą lub kaszą manną formy z kominem, piec godzinę w 180 stopniach. 
Czekoladę rozpuścić z dwiema łyżkami mleka i polać wystudzone ciasto.

Ja najpierw rozpuściłam czekoladę w kąpieli wodnej, następnie dodałam mocno ciepłe mleko i dokładnie wymieszałam.




7 komentarzy:

  1. Ma cudownie głęboki kolor, bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piekłam ja pod nazwą górniczka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepyszna. Dziękuję za przepis i pozdrawiam :) Małgorzata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu, bardzo się cieszę, że smakowała :))))

      Usuń
  4. wszystko wymieszane i wstawione do piekarnika ciekawe co wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)