wtorek, 1 października 2013

naleśniki z proszkiem budyniowym

Bardzo fajny pomysł, widziałam go na wielu blogach, lecz podawane proporcje mi nie odpowiadały, zważyłam, zmierzyłam i wyszły bardzo sympatyczne naleśniki, taka mała innowacja :)





  • 1 budyń czekoladowy (40 gram) bez cukru lub 1 budyń śmietankowy lub waniliowy
  • 130 gram mąki pszennej
  • 250 ml mleka
  • 2 jaja
  • 1 łyżeczka ciemnego kakao
  • szczypta soli

Wszystkie składniki zmiksować na gładką masę, odstawić na 10 minut. Smażyć z dodatkiem niewielkiej ilości tłuszczu lub bez tłuszczu. Naleśniki czekoladowe smażą się szybciej i łatwiej przypalają, także miejmy to na uwadze. Mnie z podanych proporcji wyszło 7 sztuk.


6 komentarzy:

  1. jej jak apetycznie wyglądają ;) zjadłabym takie

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo apetycznie wyglądają. Moja wyobraźnia "naleśnikowa" nigdy nie wychodziła poza te klasyczne. Z przyjemnością spróbuję zrobić je w domu.

    OdpowiedzUsuń
  3. naleśniki bardzo ciekawe, dla entuzjastów budyniu :)), ciasto jest nieco twardsze niż w tradycyjnych, ale absolutnie nie twarde :)

    OdpowiedzUsuń
  4. "Zabieram" przepis ....bo muszę takie zrobić..

    OdpowiedzUsuń
  5. Ach znalazłam :-) Dziękuje za podsunięcie pomysłu. CO prawda, na dzisiaj obiad już mam, ale jutro robię Twoje naleśniki :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)