poniedziałek, 25 listopada 2013

babka kokosowa

Mam fazę na babki, strasznie mi się podoba, że w tak krótkim czasie można wyczarować małe co nieco :)))))
Tym razem babeczka kokosowa, wilgotna i mocno kokosowa :)






  • 2 szklanki mąki pszennej tortowej (teraz testuję tortową z Lidla i jest ok)
  • 100 gramów wiórków kokosowych
  • 0,5 szklanki oleju
  • 2 jaja
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szklanka mleka (można dać kokosowe (takie z puszki), będzie jeszcze bardziej w smaku wyraziste)


Mąkę przesiewamy z proszkiem do pieczenia.
Jaja ubijamy z cukrem i cukrem waniliowym, potem do masy jajecznej dolewamy olej i mleko, miksujemy chwilkę, następnie stopniowo dodajemy mąkę z proszkiem, miksujemy tylko do połączenia składników. Wsypujemy wiórki i mieszamy łyżką, by równomiernie się rozprowadziły.


Ciasto wlewamy do natłuszczonej i wysypanej kaszą manną małej keksówki ( u mnie 11x25 cm). Pieczemy około 50 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni, do suchego patyczka. Po ostudzeniu posypujemy cukrem pudrem lub polewamy polewą czekoladową.



4 komentarze:

  1. Ja również chętnie jem babeczki, Twoja kokosowa zapewne jest pyszna:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kokosowa musiała być pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. http://koperekwkuchni.blogspot.com/2013/11/konkurs-na-1-urodziny-bloga_25.html
    Zapraszam na konkurs :) Ciekawe nagrody :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)