wtorek, 24 grudnia 2013

bigos wg Ewy

Mój przepis na ta klasyczną potrawę :)



  • 1,5 kg kiszonej kapusty (może być z marchewką)
  • 0,5 kg wołowiny (zwykle daję gulaszową)
  • 0,6 kg wieprzowiny (daję chudą łopatkę)
  • 30 dag kiełbasy
  • 30 dag boczku wędzonego
  • 2 duże cebule
  • 6 kawałków grzybków suszonych ( daję podgrzybki lub borowiki)
  • 6 suszonych śliwek lub 2 kopiaste łyżki powidła
  • 2 liście laurowe
  • 1/4 łyżeczki kminku
  • 5 ziarenek ziela angielskiego
  • 8 ziarenek pieprzu czarnego, jeśli macie jałowiec, dajcie 4 sztuki
  • czarny mielony pieprz, ostra i słodka papryka wg upodobań
  • 3 łyżki koncentratu pomidorowego
  • sól
  • 4 ząbki czosnku (po 2 do każdego rodzaju mięsa)

Kapustę przepłukujemy pod bieżącą wodą, odciskamy, kroimy drobno, wkładamy do dużego garnka, dodajmy liście laurowe, kminek, ziele, jałowiec, przepłukane grzybki, zalewamy wodą tak, by leciutko przykryła kapustę, gotujemy do miękkości ( u mnie tym razem trwało to około 60 minut), wyłączamy gaz, odstawiamy na 24 godziny (dałam na balkon).
Następnego dnia wołowinkę i wieprzowinę kroimy na kawałki, gotujemy osobno w wodzie z solą, pieprzem, czosnkiem do miękkości.
Kapustę podlać niewielką ilością wody, zagotować, przełożyć do niej mięsko, wrzucić śliwki (lub dodać powidła), gotować około 15 minut często mieszając.
Boczek pokroić w paseczki, zrumienić na patelni (jeśli jest chudy, można dolać odrobinkę oleju), boczek przełożyć do garnka z bigosem, na tym samym tłuszczu usmażyć pokrojoną w kostkę kiełbasę wraz z cebulą, przełożyć do bigosu, zagotować, wymieszać delikatnie, dodać koncentrat, doprawić.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)