poniedziałek, 5 stycznia 2015

sernik z manną (rewelacja)

Od razu odpowiem na pytanie czy kasza jest wyczuwalna, jest, ale na trzecim planie :)
Banalnie prosty do zrobienia, minimum składników, jak to w tych starych świetnych przepisach...
Zakochałam się w nim od pierwszego gryza, na ciepło cudowny, nie potrafię wymienić żadnych mankamentów, ale mannę uwielbiam :) Znalazłam go u Kasi, której serdecznie dziękuję za ten cudowny przepis :)








1 kg zmielonego sera (może być wiaderkowy, pod warunkiem min 10% zawartości tłuszczu)
1 szklanka cukru (dopełniałam do całości 2 łyżkami cukru z wanilią)
3/4 szklanki kaszy manny
8 jaj
250 gramów masła 
1,5 garści rodzynek (opcjonalnie)
szczypta soli do białek
dodatkowo:
cukier puder do posypania ewentualnie polewa czekoladowa


Twaróg wyjmujemy z lodówki na około 2 godziny przed przystąpieniem do pieczenia.

Masło roztapiamy, następnie schładzamy.
8 żółtek i 3 białka ucieramy z cukrem na puszystą masę, dodajemy ją do sera, miksujemy, następnie wlewamy przestudzony tłuszcz, ucieramy, potem stopniowo wsypujemy kaszę (zrobiłam to na 3 razy), ucieramy wszystko do połączenia składników, ale nie za długo.
Białka ubijamy na sztywno ze szczyptą soli, przekładamy do masy twarogowej i mieszamy delikatnie łyżką do połączenia składników.

Jeśli dodajemy rodzynki, wcześniej przelewamy je wrzątkiem, odsączamy, posypujemy 2 łyżkami mąki pszennej, mieszamy i po dodaniu piany z białek wsypujemy do masy serowej.

Tortownicę o średnicy 24 cm smarujemy tłuszczem, wylewamy masę.
Sernik wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 170 stopni i pieczemy około 60 - 65 minut. Gdyby zaczął za bardzo przypiekać się od góry, przykryjmy go folią alu i pieczemy dalej.

UWAGA: Sernik podrośnie nam do góry, przy tej temp to naturalne, ale potem opadnie o około 1 cm, tak ma być i tego nie unikniemy.
Studząc w niżej opisany sposób unikniemy nieestetycznego wyższego brzegu, sernik opadnie nam równomiernie.

Po upływie tego czasu wyłączamy piekarnik, ale nie otwieramy drzwiczek jeszcze przez około 30 minut, potem je uchylamy i studzimy przez kolejne 30, następnie wyciągamy na blat.

Po ostudzeniu posypujemy cukrem pudrem lub oblewamy czekoladą, tak jak w TYM przepisie.




35 komentarzy:

  1. Wygląda świetnie, jako fanka sernika chyba będę musiała spróbować. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiłam ten sernik 2 razy i wyszedł wyśmienicie

      Usuń
  2. Sernik prezentuje się pysznie uwielbiam serniki i kasze manną, więc na pewno by mi smakowało :). Do spałaszowania :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny przepis na serniczek, z manną jeszcze nigdy nie jadłem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak zawsze perfekcyjnie... Mój ulubiony blog! Gratuluję talentu i pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jego struktura wygląda bardzo ciekawie- szczególnie ta widoczna kasza manna! Super przepis, na pewno skorzystam, chociażby po to, by przekonać się jak takie połączenie smakuje :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Kasza manna to także doskonały dodatek do kremów tortowych! Ale nie pomyślałabym, żeby zastosować ją w serniku... Zapewne sernik jest przepyszny!

    OdpowiedzUsuń
  7. piekny i perfekcyjny!!! a gdzie rodzynki?? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Normalnie się głodna zrobiłam Ewuniu patrząc na to cudo :)) A ja biedna na detoxie jestem i cukru 0;((( wrrrrr... Może w weekend zgrzeszę? ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepiękny! Robiłam kiedyś z kaszką manną ale to było kilka lat temu.

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetnie wygląda, ma bardzo ciekawą strukturę :) Zapisuję :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kasza manna może być błyskawiczna? A piekarnik z termoobiegiem czy góra-dół?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasza tylko najzwyklejsza, błyskawiczna odpada, grzanie góra - dół, środkowy poziom, bez termoobiegu

      Usuń
  12. baaaardzo dobry sernik!! :) dziękuję za przepis

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam a czy te 3 białka to dodatkowo z innych jaj czy z tych 8 co w przepisie. Chcę spróbować upiec. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. te 3 białka są z tych ośmiu ! Nic nam tutaj nie zostaje, wszystko się zużywa, pozdrawiam, Ewa

      Usuń
  14. Dzień dobry. Sernik jest rewelacyjny, piekłam go już kilka razy i za każdym wychodził tak samo. Mam jednak pytanie, czy ktoś robił sernik z dwóch porcji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja robiłam :), piekłam go w wielkiej prostokątnej blaszce 25x40 cm, czas pieczenia ten sam

      Usuń
    2. wszystkie składniki się podwaja???jajka też?

      Usuń
    3. tak, jaja też, bo jesli zmniejszymy ilość jaj wtedy ilość cukru i kaszy też trzeba zmniejszyć, do tej blaszki można zrobić również 1,5 porcji, będzie taki średnio wysoki

      Usuń
  15. Najlepszy! :) Właśnie piekę. To już moje drugie podejście. Za pierwszym wyszedł idealnie, mam nadzieję że tym razem też się uda. Dziękuję za super przepis!

    OdpowiedzUsuń
  16. Właśnie zrobiłam pychotka dalam błyskawiczną kasze bo akurat nie miałam takiej i też pyszny nie ma różnicy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o i dobrze wiedzieć, cieszę się bardzo i poproszę kawałeczek, bo go uwielbiam !!! Miłej niedzieli ! :)

      Usuń
  17. Serniczek zrobiłam,jest cudowny.nigdy nie wyszedł mi taki dobry!zawsze klapa tyle prób z różnych przepisów.Ten sernik to pewniak na 100%.

    OdpowiedzUsuń
  18. A można upiec na blasze ten sernik z jednej porcji? Jesli tak to jaka blacha sie nada?

    OdpowiedzUsuń
  19. Mnie niestety nie smakuje, furory nie zrobił przy stole. Jest suchy, malo slodki i bez wyrazu, zawsze serniki mi wychodzą super, tego przepisu nie powtórzę.

    OdpowiedzUsuń
  20. A czy można zamiast masła dać margarynę

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam.Zrobilam ten sernik i zupełnie zgadzam się z" Muffinkowym niebem." Ten sernik jest bez wyrazu, nieslodki i smakuje tylko na cieplo.Na drugi dzień robi się twardy mimo ze nie wkladalam do lodówki.Ale sprobuje Ewo następnych Twoich wypiekow i znajde cos dla swoich kubkow smakowych ;-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Czy na spodzie kruchym można go upiec

    OdpowiedzUsuń
  23. można, ale polecam zrobić go bez spodu

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)