Print Friendly and PDF z cukrem pudrem: Syrniki

czwartek, 9 stycznia 2014

Syrniki

Tradycyjna potrawa z rejonu Rosji i Ukrainy. Delikatne serowe kluseczki, mogą być podane z miodem, słodką śmietanką, orzechami, konfiturą lub buntowniczo :)), np z syropem klonowym :D Posmakują zarówno dzieciom jak i dorosłym. Porcja na 13 - 15 sztuk.

przepis stąd



  • 250 gramów twarogu półtłustego (absolutnie nie z wiaderka)
  • 3 jaja
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 1/4 łyżeczki sody
  • szczypta soli
  • ulubione dodatki




Jaja (całe) miksujemy z twarogiem do uzyskania jednolitej masy (robiłam to blenderem i dzięki temu nie musiałam mielić).
Do masy dodajemy sól, mąkę i sodkę, ucieramy do uzyskania jednorodnego ciasta(robiłam to łyżką). Ciasto będzie lepkie, tak ma być.



Omączonymi dłońmi wyjmujemy ciasto z miski i kładziemy na posypaną obficie mąką stolnicę. Formujemy wałek o szerokości około 4 cm.



Z wałeczka odcinamy kawałki po około 2 cm. Lekko je spłaszczamy. Cały czas pamiętajmy, że wszystkie te czynności wykonujemy za pomocą omączonych rąk.



Kluseczki smażymy na masełku klarowanym lub na oleju, na złoto. Odsączamy z nadmiaru tłuszczu na ręczniku papierowym, podajemy z ulubionymi dodatkami.




16 komentarzy:

  1. Bardzo mi się podobają. Z syropem klonowym chętnie bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu, ja też ! :)), ale nie mam..

      Usuń
    2. Pycha robie je co tydzień.

      Usuń
    3. cieszę się bardzo, ja też często je robię, dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Pyszne placuszki. Córcia zjadła aż 5, a mąż podchodził do nich z niedowierzaniem, a potem żałował że tak mało dla niego zostało. U nas podane z konfiturą porzeczkową, domowej roboty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę, że Wam smakowało, a pytanie brzmi, czy dla Ciebie coś zostało?? :) mamy też muszą jeść :)), pozdrawiam cieplutko !

      Usuń
  3. Ja konsumowałam jako pierwsza, żeby pozostali byli pewni, że mogą jeść ;)) A tak serio, to następnym razem muszę zrobić więcej. A przepis już poleciłam mamie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahahahaha, ja też tak robię, potrafię tak napróbować, że jak przychodzi, żeby usiąść do stołu ze wszystkimi, to ja już nie jestem głodna :) ciesze się bardzo ! :)

      Usuń
  4. O rany, aż ślinka cieknie... Ale to też musi być bomba kaloryczna :-P

    OdpowiedzUsuń
  5. wyglądają cudnie! ser w lodówce, biegnę zarobić ciasto! :) dziękuję za przepis i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. my przed godziną właśnie daliśmy sobie "czadu", pozdrawiam i życzę smacznego ! :)

      Usuń
  6. zsera z wiaderka tez sa dobre a jeszcze na to dac ser mniam dzieki za pszepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. widocznie ja miałam jakiś kiepski, następnym razem poszukam dobrego serka w wiaderku i wypróbuję ponownie, dziękuję za komentarz i serdecznie pozdrawiam, Ewa

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Pani Izo, nie do ciasta nie dodajemy cukry, one ładnie łapią cukier puder po posypaniu

      Usuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)