czwartek, 17 kwietnia 2014

mazurek sudecki

Kruche maślano – orzechowe ciasto, kwaskowato - winny smak brzoskwiniowego dżemu i pierzynka z bezy to jest coś pysznego :)



ciasto:
250 gramów mąki pszennej tortowej
200 gramów masła
50 gramów zmielonych orzechów włoskich
70 gramów cukru pudru
2 żółtka
2 łyżki zimnego mleka (jeśli ciasto jest zbyt suche)

wierzch:
5 białek
100 gramów cukru pudru
0,5 kg brzoskwiniowego dżemu
garść orzechów do dekoracji

Mąkę posiekać z masłem, dodać żółtka, zmielone orzechy, cukier puder, zagnieść kruche ciasto.
Blaszkę o wymiarach 30x25 cm wyłożyć papierem do pieczenia, wylepić ciastem, nakłuć w kilkunastu miejscach.




Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni, piec na złoto, u mnie około 20 minut.
Po wyjęciu ciasta obniżamy temperaturę piekarnika do 160 stopni.
W czasie kiedy piecze się ciasto białka ubijamy na sztywno, dodajemy cukier puder, miksujemy krótko.
Na podpieczone ciasto wykładamy dżem brzoskwiniowy, na dżemy wykładamy bezę, na niej układamy kawałki orzechów.





Ciasto wstawiamy do piekarnika i pieczemy do momentu aż beza przybierze złoty kolor, u mnie około 25 minut.





7 komentarzy:

  1. Przed nałożeniem dżemu ostudzić ciasto? czy na gorące nałożyć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. od razu po wyjęciu z piekarnika, na gorące ciasto

      Usuń
    2. Dziękuje za odpowiedź, nie przepadam za mazurkami ale na ten bym się skusiła :) zapisuję sobie do wypróbowania :)

      Usuń
    3. przyznam się, że ja też za nimi nie przepadam, ale ten mi smakował, pozdrawiam świątecznie :)

      Usuń
    4. również pozdrawiam :))

      Usuń
  2. Piękny mazurek, tylko podziwiać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmmm cudny mazurek !
    Serdecznie zapraszam do udziału w konkursie Wielkanocnym : http://wulkan-smaku.pl/konkurs-zdrowa-wielkanoc/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)