środa, 16 kwietnia 2014

schab pieczony w skorupce

Delikatne mięsko w aromatycznej panierce, czyli klasyk w innej odsłonie :)
Świetny dodatek do pieczywa, mój syn bardzo poleca :)))




1 kg schabu bez kości
zalewa na 24 godziny:
1,5 litra zimnej wody
2 płaskie łyżki soli
1 łyżeczka czarnego pieprzu
1 łyżeczka słodkiej papryki
2 zmiażdżone ząbki czosnku

do obsypania przed pieczeniem:
czarny pieprz
słodka papryka
4 łyżki ostrej lub łagodnej musztardy (sarepska, delikatesowa, stołowa)
4 – 5 łyżek mąki pszennej

Schab myjemy. Składniki zalewy mieszamy ze sobą, wlewamy do miski, wkładamy mięsko (ma być całkowicie przykryte), wstawiamy do lodówki na 24 – 36 godzin. Po tym czasie mięso myjemy, osuszamy posypujemy pieprzem i papryką, smarujemy musztardą.




Następnie przy pomocy sitka posypujemy dokładnie mąką.




 Mięso zawijamy delikatnie w folię aluminiową, wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni i pieczemy około 70 minut.
Po około 30 minutach pieczenia folię z wierzchu rozrywamy i do końca pieczenia rumienimy „.skorupkę”, czyli schab siedzi w piekarniku jeszcze około 40 minut.




5 komentarzy:

  1. świetny pomysł na tę skorupkę, chętnie wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  2. W ten sposób jeszcze nie piekłam! Wygląda bardzo apetycznie, muszę tak spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  3. Super wygląda, muszę kiedyś zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne mięsko i do obiadu i na kanapkę.
    Mojemu synkowi też bardzo smakuje :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)