sobota, 28 czerwca 2014

mus z truskawek na zimę

Truskawki powoli zaczynają się kończyć :((((  Wiec zamykamy je w słoiczku i w zimie będzie jak znalazł. Przepis od nieocenionej Irmy :)) Lato zamknięte w słoiczku. Dodatek soku z cytryny nie tylko zachowuje ich kolor, również cudownie wzbogaca smak.
Mus możemy również zamrozić.
Owoce użyte do niego nie muszą być piękne, ważne by nie były z tendencją do gnicia lub pleśni, mogą być lekko nadgniecione, mogą być mocno dojrzałe.



5 kg truskawek
około 0,5 do 0,7 cukru (w zależności od słodyczy owoców)
sok z dwóch cytryn

 Truskawki umyć i odszypułkować. Przepuścić przez maszynkę do mięsa lub zmiksować blenderem. Dodać cukier/ daję niedużo, ponieważ przygotowując zimą potrawy lub desery dosypuję odpowiednią ilość/. Zagotować na małym ogniu, często mieszając. Dodać sok z cytryn, wymieszać. Gotować bardzo krótko ( około 2 minut).

Do umytych i wyparzonych słoików wlewać mus, zakręcić dokładnie. Pasteryzować około 10 minut (przy użyciu 300ml słoiczka). Po pasteryzacji słoiki postawić do góry dnem i pozostawić do całkowitego wystygnięcia.




4 komentarze:

  1. Świetny pomysł ! :)) Takie truskawki w zimie będą genialne!

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszny! pora pomysleć o czym tak pysznym na zime :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zazwyczaj taki mus mroziłam w małych torebeczkach lub pojemnikach po lodach. Nie wpadłam na to, by umieścić go w słoiczkach. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)