wtorek, 10 lutego 2015

kotlety z jajek i sera żółtego

Przepyszne, tanie i szybkie, wraz z zdecydowaną w smaku surówką, na przykład , będą stanowiły świetny obiad dla całej rodzinki :)
Składniki na 8 - 9 sztuk.






10 ugotowanych na twardo jajek (wielkość M)
2 surowe jaja (M)
200 gramów drobno startego sera żółtego (użyłam edamskiego)
pęczek szczypiorku
1/4 łyżeczki soli
1/5 - 1/4 łyżeczki czarnego mielonego pieprzu
2 kopiaste łyżki tartej bułki
dodatkowo:
około 1/3 szklnaki tartej bułki do panierowania



Jaja i szczypiorek posiekać, wsypać do miski wraz z serem żółtym.




Dodać przyprawy, 2 surowe jaja i tartą bułkę, wszystko dobrze wymieszać.

Z masy formować niewielkie kotleciki, obtaczać w pozostałej tartej bułce.





Smażyć na złoto (pod przykryciem) na niewielkim ogniu z obu stron.
Podawać z ulubioną surówką lub sałatką.




13 komentarzy:

  1. Proste i smaczne kotlety:) Robię podobne i cała rodzina się nimi zajada.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny pomysł na kotleciki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłem i wyszły świetne. Na pewno będą głównym daniem świątecznego obiadu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się przeogromnie, dziekuję bardzo i słonecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  4. podoba mi się, może zrobię dzisiaj? zapraszam do siebie www.filmoweciasteczko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Kotlety okazały się fajnym sposobem na wykorzystanie jajek, które zostały po świętach. Dodałam do środka pieczarki, wyszły pyszne, pomimo że moi panowie troszkę marudzili że to nie mięso, kotleciki szybko znikły :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie to samo, tylko mięso by jedli :), cieszę się, że smakowały, dziekuję i pozdrawiam serdecznie, miłego dnia :)

      Usuń
  6. Witam. Z czym można jeść takie kotleciki? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie najbardziej smakują z dużą ilością jakiejś orzeźwiającej surówki

      Usuń
  7. zrobię dzisiaj na obiad bo szczerze mówiąc nie mam najmniejszej ochoty przy takiej pogodzie na mięcho,,trochę się obawiam reakcji moich panów ale co mi tam wyjścia nie mają zjeść muszą hahaha GOSIA

    OdpowiedzUsuń
  8. akurat mam pełną lodówkę swojskich jaj od rodzinki ha ,ha ,ha, i już mam pomysł na jutrzejszy obiad,,będą kotlety z jajek i moja ulubiona surówka z kapusty pekińskiej,,oczywiście z Pani bloga ma się rozumieć,,,pozdrawiam serdecznie Ania.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)