wtorek, 15 września 2015

pieczone ziemniaki z piekarnika

Po prostu je uwielbiamy, smakują jak te z ogniska tylko nie są ubrudzone popiołem, choć zawsze z rozrzewnieniem będę wspominać swoją umazaną nim gębę :D i gwiazdy nad głową. Polecam, bo są wspaniałe :)







1 kg ziemniaków
sól do gotowania
3 kopiaste łyżki roztopionego masła ewentualnie oleju

dodatkowo:
4 ząbki czosnku
tymianek
bazylia 
oregano
płatki chili (opcjonalnie)
szczypta rozmarynu
sól
czarny pieprz

lub zamiast tych wszystkich przypraw:
ulubiona przyprawa do ziemniaków
lub moje ostatnie odkrycie czyli Zioła Toskańskie Kotanyi, które pokazuję pod spodem

Ziemniaki obrać ze skórki. Ugotować na pół twardo w lekko osolonej wodzie, odcedzić, odrobinę schłodzić, jeśli są duże, pokroić w ćwiartki. Dodać płynne masło, potrząsnąć garnkiem by rozprowadziło się po ziemniakach. Posypać przyprawami, znów energicznie potrząsnąć garnkiem.




W tym przypadku użyłam tej mieszanki (która niby jest do makaronu) i były obłędne, ale to oczywiście rzecz smaku :), do nabycia z w każdym supermarkecie.




Piekarnik nagrzać do 190 stopni, blachę wyłożyć papierem do pieczenia (będzie mniej mycia później), wysypać ziemniaki, piec około 40 - 50 minut (na środkowym poziomie, funkcja grzania góra - dół, bez termoobiegu), do uzyskania złotego koloru i miękkości ziemniaków.




UWAGA: W połowie pieczenia dobrze jest przemieszać je aby przypiekły się równomiernie ze wszystkich stron.

Gotowe !



17 komentarzy:

  1. Mój ulubiony dodatek do dań :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super przepis, powiem ci Ewcia że wszelkie przyprawy Kotanyi są zarąbiste .Ja jakiś czas temu kupiłam po raz pierwszy ich pieprz ziarnisty ,kolorowy i się zachwyciłam ,nic innego już nie pasowało i od tej pory bazuje tylko na ich przyprawach.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam to samo, wolę dać więcej i mieć porządne dodatki

      Usuń
  3. Zawsze znajduję u Ciebie przepisy, które potrzebuję dzięki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się bardzo, że się przydają, ja też dziękuję ! :)

      Usuń
  4. robię bardzo podobnie, pyszne są :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też piekę ziemniaki ale tą przyprawę muszę wypróbować pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Biegne do kuchni,już działam.
    Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  7. Robiłam dzisiaj. Ja nie jadłam, ale mąż stwierdził, że pyszne jak z ogniska:)))) Ciesze sie, że znowu wstawiasz przepisy:) Jutro piekę Białą Damę:)

    OdpowiedzUsuń
  8. u mnie dzisiaj na obiadek karkówka z pieca z ziemniaczkami z Pani przepisu juz nie mogę się doczekać efektu i degustacji.......

    OdpowiedzUsuń
  9. udany przepis,dziekuje za to Pani Ewo,od dzisiaj uzywam tych przypraw!

    OdpowiedzUsuń
  10. w jakiej temperaturze piec?

    OdpowiedzUsuń
  11. Idealne na każdą okazję, nikt im się nie oprze :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)